Vinterlandskap

I går innan jag åkte till jobbet så passade jag på ta bilder. Som ni ser har det kommit en hel del snö =)



Kan hända att det blir en badning i tunnan till helgen. Mänga är det som badat i den men vi är inte många som vågat rulla i snön ;)



Det som göms i snö kommer fram i tö.



Här dricker oftast Ozzy vatten. I bland skäller han och ska bums ut till sin bäck. Vanligt kranvatten duger inte, tacka vet han källvatten :)







...........och en galen matte ;)



Den här bilden är tagen från vårat hus. Här lekte jag mycket när jag var liten. På sommaren var det kor och en häst som betade här. Undrar hur många som behövt åka igenom en häst, kohage för att komma till sitt hem ;)



Här är en del av Kråkberget ovanför oss där vi brukar gå mycket med hundarna. Finns mycket bra stigar här. Ska erkänna att jag blivit lite fegare sen jag och Annica såg björnspåren.
Det som är lite synd är att solen visar sig inte mycket på dagarna, vi bor på fel sida om berget om man säger så ;)

Många säger fy i morgon är det måndag, jag säger ÄNTLIGEN!  för jag har jobbat hela helgen. En dag till sen är jag ledig EN dag.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt snöiga bilder....kan undra hur en snöängel blir när man precis hopar ur en badtunna.

Måste bara finnas en som (vågar) kan visa mig det ;)

I morgon är det jobb för mig, fast på kongress jag far.

2008-12-14 @ 23:58:34
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Åh, vilka fina vinterbilder du tagit. Det har kommit en hel del snö ser jag. Nu är det på gränsen till tö här men jag hoppas det håller sig kvar ett tag till.

Jag har inte heller åkt skidor på några år, men jag och syrran tror att vi ska åka vasaloppet nån gång så då lär man ju komma igång lite ;)

2008-12-15 @ 06:58:13
Postat av: Lillan & Zelda

OJ! så mycket snö ni fått!

Här är det plusgrader i dag och jag har lite panik att snön ska tina bort...

2008-12-15 @ 10:12:33
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Anna

Hej .

säger som dom tidigare har gjort.

Vilka fina vinter bilder du har tagit =)



Rävskabb ja de är inte kul, men tack och lov så slipper man nu mera bada hundarna som man fick för 17 år sedan när vi hade rävskabb sist.

Nu får vovvarna lite droppar i nacken så är de klart =) lämpligt.

Kjam Anna

2008-12-15 @ 11:31:40
URL: http://roosarnashemsida.net
Postat av: Annica

Kanonfina bilder!!! Bada tunna och rulla sej i snö efteråt!!! Men fy sjutton....fast det vore ju kul om du gjorde en snöängel i bikini och satte ut på bloggen=))))

2008-12-15 @ 16:20:14
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Bittan

Så himla fint! Snacka om julstämning. Nu blir jag avundsjuk igen! :) Här är fortfarande bara bruna nyanser med lite grönt i här och där. Usch!!

2008-12-16 @ 12:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0