Vinterlandskap

Ja nu tänker jag absolut inte klaga på att jag saknar snön för nu är den verkligen här =))))


Hundarna och jag älskar snön, katterna däremot längtar nog till sommaren.

Vi var upp till vårat lilla skogsdunge och letade julgran, är inte känd för att ha vackra granar men för min del får dom nästan se ut hur som helst. Huvudsaken den är äkta.
Även i år hittade vi en med lite grenar ;)
Hundarna var med och racade runt som galningar. Här är lite bilder =)

  

              


´


Den här bilder visar verkligen sitt rätta jag. Eddie skulle kunna sitta ute i snön flera timmar.

I kväll ska jag nog göra något som jag storgillar, göra godis och lyssna på julmusik.
Men först ska jag göra något mindre kul, åka till veterinären och betala =((((((

På den här skänken brukade jag ha mitt vinterlandskap, men har insett att det är lönlöst för den blev attackerad av ett gäng katter och det strök alltid med några tomtar och det mesta blev lurvigt och huller om buller ;)
Så nu har småtomtarna fått flyttat till annat ställe ;)

De använder den även för att ta sig upp på kakelugnen och när det blir för varmt där så lägger de sig här i stället.

Vi hörs!
Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Bittan

Åhh! Så mysigt ni har det. Vi är ju inte bortskämda med en massa snö här. Just nu är det 1 minus och lite vitt puder på backen. Bara det älskar jag, att slippa regn och blåst och lervälling över allt. Man får julkänslor och hundarna är rena och fina. Tyvärr så försvinner det nog innan jul. Man kanske ska flytta norr ut?

2008-12-11 @ 13:36:16
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

God Kväll i julstugan! tycker absolut att du ska göra lite julgodis... En söt liten påse till mej vore inte dumt (har ju smakat ditt godis förr..)



Va härligt med promenad och julgranns-tagning på dom egna "ägorna" Ha det så hörs vi i morgon.

2008-12-11 @ 18:48:45
Postat av: Lillan & Zelda

Ha, ha... vi brukar heller inte ha så speciellt vackra granar med de är gratis OCH äkta=)

Vi har åxå massor av snö, hoppas såååå att den får ligga över jul, det är ju så fint med snö och rent.

2008-12-11 @ 18:55:06
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: kats

hej,.... hörde att du bläddrat sönder och dregglat i kalendern;-)) fniss fniss.

Så himla kul att åka till stockholm på utställning... jag har varit där flera ggr tidigare men sista åren har det inte passat... tyvärr... jag som inte gillar utställningar ...gillar att åka dit...? fniss



må gott... (smaskiga maträtter de där... )

2008-12-11 @ 19:12:52
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Annica

=(((( BLIR INGEN gran här i år=( har insett att det INTE är fint med kompostgaller runt en gran!!! MEN vad snö ni har=) jättefint, vi har iallafall lite=))) JULGODIS mmmm så gott....synd att du bor såååååå långt bort=) men det är klart posten kan ju fixa det mesta, adressen kan du väl??!! =)

2008-12-11 @ 19:13:41
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Är den uppe redan "vår" kalender ...jag som inte kommer till jobbet fören på Tisdag nästa vecka ;/

Eller igentligen skulle den gömmas till efter jul åtminstone ;)

2008-12-11 @ 19:31:11
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, va mysigt hundarna har i snön som gjorda för snö med sina långa ben. Godiset ser jättegott ut ta med en på måndag så jag får smaka hihi...

2008-12-13 @ 21:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0