SEMESTER!

Äntligen! I dag är det nog den underbaraste dagen på hela året, kl 13..00 gick jag på semester. Ja du Lena tyvär så är det så att din är över för den här gången....... Nä då jag ska vara snäll. Tack för att du vill byta med mig varenda år! Det som är synd är ju att vi inte kan ha så där kul som vi hade sista dagen för ett antal år sedan. Hon och jag julpyntade personalrummet till jobbarkompisarna som kom tillbaka från semestern. Det var INTE populärt!

Eftersom en del har undrat vad jag har för mig eftersom jag inte har uppdaterat på ett tag, inga namn ;-) så kan jag berätta att jag har haft fullt upp med att jobba och umgås med släkten. Syrran och brorsan är hemma med familj och då kan man säga att vi ska ta igen allt vi missar under året eftersom de bor i Västerås och Upplands Väsby.

Brorsan har fyllt 40 år och han har varit så nervös och orolig för vad vi ska hitta på med han. Hans fru och barn har nog inte haft det lätt. Säkert blivit utpressad, fniss. Därför så höll vi det hemligt för dom också över min och syrrans plan.
Vi vet att han tycker det är pinsamt om vi skämmer ut han så då beslöt vi att vi skulle klä ut oss till gamla tanter och kidnappa han. Vi tog han hos morsan och där gjorde han motstånd och vägrade följa med oss, men han hade inte så mycket att välja på. Han trodde vi skulle ta han med på bingo, fniss. Sen fick han åka på "Byn" med oss i våran Mercery  med ögonbindel på. Senare blev jag, morsan och syrran avsläppt och han fick fortsätta åka omkring. Då bytte vi om och sen samlades släkten vid Atlantic (restaurang) och när brorsan kommer dit med sin ögonbindel fortfarande på så tror han givitvis att vi är utklädda, men till hans glädje är vi inte det. Där firade vi han med att äta gott och dricka gott. Han ska nog vara glad att det inte blev värre än så ;-)
Nedan lite bilder från överraskningen.


Syrran, brorsan och jag.


Morsan, brorsan jag och syrran.

Kommentarer
Postat av: carina

Ha,ha förstår hans våda fullt ut :D

Inte lätt att fylla i år i den släkten har jag förstått.

Ångest var kanske att ta i...men jag börjar undra var veckorna tagit vägen :/

Jag är nog mest rädd att jag har massor i "vår" potta att ge tillbaks på ;)

Nu får du vara duktig och uppdatera så jag kan hålla koll på dig under din semester :)

2008-07-11 @ 21:14:12
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Håller med föregående!! Inte lätt att vara brorsa i den släkten;) Måste bara säga att du klär i klänning=))) såå snygg så! Kanske är så att du längtar till den aktningsfulla åldern 40 !!!!! JAAA såå är det nog =)

2008-07-11 @ 23:28:50
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: lena

ja se där ja.. nu är Håkan förstörd för resten av livet..... vilken syn!!

Ja nu ska jag in och slita igen, men det gör inte så mycket i detta "höst-rusk".



Ja jag är VÄLDIGT snäll som byter med dej varje år.. ska nog börja ta betalt ha, ha, ha.

Ha en go, glad, trevlig semester, skrämm inga fler med någon utstyrsel nu. syns och hörs.

2008-07-14 @ 09:41:38
Postat av: carina

Tänkte bara vara vänlig och tala om att du har en jobbar tur på Dv imorgon....så vi slipper ringa och väcka dig.....det är sant och på torsdag har du nästa....jo, vi ringde resursen och fixa vik. vi visste inte hur vi skulle trolla hit dig då :/

2008-07-14 @ 21:46:57
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: carina

jag gick allt och spanade efter dina kalvar...de är lättare att hitta än sin matte tänkte jag ;)

Träffade Ewa S båda dagarna.

2008-07-15 @ 22:38:45
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0