Biopsi proverna

Nu har vi fått svar på biopsi proverna, kroniskt inflammation i talgkörtlarna. Det brukar gå att behandla det med antibiotika men det provades på Ozzy tidigare och det hjälpte bara lite sen kom det tillbaka igen så tyvär så kommer det här gå i skov. När det är som värst ska han behandlas med det för att dämpa det som går. Eftersom han producerar lite eller inget talg alls ska han få använda ett spray som heter humilac, det återfuktar.
Orsak till varför han har fått det kunde veterinären inte svara på.
Kommer i håg när Ozzy var runt ett år då hade han "fanor" på bakbenen men för några år sedan började han gnaga bort dom. Han tappade också päls runt ena öga för ca 3 år sedan som sedan växte ut igen. Antagligen så har han haft det här ett tag men nu blommade det ut ordentligt.

Ja, ja, nog med elände!
Tävlingslydnad för lydnads 1 och apell går Ozzy och jag på. Det som är så bra är att man får välja vilka moment man vill träna på. Med tanke på vatten lydnaden så har jag valt fritt följ, apportering och budföring. Det går skapligt för oss, utan störningar är han duktig men med så blir motiveringen svårare. Men vi kämpar på och det som är huvudsaken är att vi får kunskap och har skoj.

Söndag blir det premiär i vattnet, vi är 3 stycken som hjälpas åt att träna. Gruvar mig lite för att det kommer vara kallt i vattnet.
Återkommer mer om detta efter helgen. Förhoppningsvis även med bilder.
Har funderat på en sak som på något vis är typiskt mig, hur kan det komma sig att  jag vill träna vatten när jag egentligen har vattenskräck?! När det är sommar och varmt föredrar jag hellre att ligga på stranden, sola och fika.


Avslutar i dag med Kråkan Eddie på kråkberget.


image2


Kommentarer
Postat av: carina

Krak,krak Eddie diggar din stil ;)
Stackar Ozzy än det ena än det andra :/
Vill absollut ha bild bevis på att du kommer att bada...annnars tror jag vad jag vill om det.
Ett tipps till i morgon kväll....Emil i Lönneberga roar väldigt ;)

2008-05-13 @ 23:36:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Therese & Atlas

Vad roligt att du håller igång med lydnaden, själv så går det lite si och så. Jag kan lova att vattnet är svinkallt, har ju varit i ett par gånger. Med tanke på hur mycket kallare det varit den här veckan så har ju knappast vattnet blivit varmare... :/ Vi får väl ta ett djupt andetag bara och hoppa i ;)
Vi ses på söndag! Kram

2008-05-14 @ 07:35:43
Postat av: Ann-Sofie Alexander

Vilken snygging på kråkberget.
Hoppas det blir ok med Ozzys körtlar.
Ni är flitiga med träning i lydnad kul.
Vi kämpar på med ringträning inför utställning i Norrköping
Kram syster Wilma och matte Ann-sofie

2008-05-14 @ 18:33:59
Postat av: kats

Tja, det är det som är tjusningen med lydnad, det gäller att hitta hundens knappar... och lyckas man med det, DÅÅÅ blir det så kul...

Trägen vinner...lycka till.

2008-05-14 @ 19:56:42
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: carina

Hade räknat med att se färska badbilder här i kväll...eller hittae ni ingen vak att bada i efter gårdagens snöväder :/

2008-05-18 @ 22:18:46
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0