Björnfrossa......

Nytt rekord! Jag har skrivit i bloggen två ggr den här veckan.

Har varit till Kats med båda hundarna på "djurprat". Intressant och måste säga att det stämmer bra.

I fredags träffade jag mitt träningsekipage i kygelvallen. Det börjar gå mot finalen, på lördag ska vi till Valbo för examination.

Lördagen åkte Ozzy och jag till klubben på kurs. Vi har gått två heldagar och vi har lärt oss massor. Speciellt jag, måste bli bättre på hur jag agerar och vad jag tänker träna.  I bland så tycker jag att jag mest "flokar" runt. Men det gör jag ju i vanliga fall också så det är ju inte konstigt att jag trillar dit på det =)
Eftermiddagen kom Älsa med familj hit för att sova över till i dag. De som väntar på bildbevis från vatten träningen kan känna sig blåsta. Snö satte käppar i hjulet för oss. Vem hade räknat med det när man planerade den här helgen? Ja ja, eventuellt så blir det premiär nästa helg så håll till godo ;)
Sen måste jag berätta vad jag och Annica fick vara med om. Vi gjorde som vi brukar göra när vi träffs med hundarna, gå ut på en promenad. Vi hann ca 300 m från vårat hus då det dök upp björnspår på stigen. Eftersom det vräkte ner snö och spåren var så tydliga så måste de varit färska. Den reaktions förmåga Annica hade, skulle hon spöa skiten ur ALLA sprintare i startblocken. Lovar att det var väldsrekord. Ingen av oss hade någon lust att gå på någon promenad sen......
Tack Annica, Kenneth och Älsa för en trevlig helg!

Rena rama paradiset för pinnälskare =)
image4

Här kommer det fler bilder på syskonen "knas" som vi brukar kalla dom.
      

Vi hörs! God natt!

Kommentarer
Postat av: Therese & Atlas

Hej! Det var ju maximal otur med snövädret i helgen, hoppas det blir lite bättre fram till lördag nu. Inge vidare med björnar runt knuten, usch vad läskigt.
Jättefina bilder på knasbollarna ;)

Mvh Therese

2008-05-19 @ 07:42:51
Postat av: kats

härliga hundar:-))

2008-05-19 @ 13:32:15
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Annica

Ja om vi säger så här....Carina jag lovar att du hade blivit björnmat med den där urdåliga reaktionen du hade=)))) du måste lära dej av mej, skrik BJÖRNSPÅR och spring fort som satan=))) fast hade jag haft björnen i hälarna så hade han fått fatt i mej för efter 5 meter var jag slut! Knäna skakade och jag gillade INTE att du skrattade åt mej när du väl lunkade i fatt=))))
Ge Ozzan pozzan en stor fet puss från mej på hans födelsedag=)

2008-05-19 @ 19:27:56
Postat av: Christel och Herman

Ha ha ha ha, jösses vad jag skrattade då jag läste om hur snabbt Annica stack från björnspåren, ha ha ha ha. Ja jag hade nog gjort det samma eftersom det troligtvis var färska spår. Vad tråkigt att det kom snö när Ni skulle träna vatten, brrr, vem vill i vatten då? Hoppas helgen bjuder på bättre väder. Det blev inget vatten för oss i helgen heller, det hade ingen snö kommit, men SVINKALLT var det. Kram Christel och Herman

2008-05-20 @ 09:41:40
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0