Instruktör =)

I går gjorde jag min examination till allmänlydnadsinstrutör hos Valbo Brukshundklubb. Det gick vägen, HURRA! Vem hade trott det med mitt tränings ekipage i specialarbetet ;)
Nä då Lena, jag tackar dig och Lisa för att ni ställt upp. Det har varit roligt att få jobba med er.

På vägen hem från Valbo hade jag bestämt träff med Therese och Atlas för att träna vattenarbete i sjön Öjaren, det ligger mellar Sandviken och Ockelbo.
Jag hade förväntat mig att det skulle vara fruktansvärt jävligt kallt, men det var bara jävligt kallt! Våtdräkten som vi har är bara 3mm. Många tror att har man våtdräkt så är det väl inga problem. Det är bara det att vattnet rinner igenom dräkten och värst är det på ryggen. Efter ett tag så blir det mer kroppstempererat och då kan det gå för sig att vara i vattnet. Den här gången hade jag våtskor som Annica fixat åt mig och det var en stor skillnad. Fick även låna ett par handskar av Therese som gjorde susen.
Hur träningen gick? Ja det blåste en del och det var ganska stora vågor som Ozzy blev lite skraja för så vi korta ner sträckan åt han(syns på en av bilderna då han simmar ifrån Therese när han egentligen ska bogsera in henne.) Atlas däremot gjorde ett mycket bra jobb.
Nu får vi ligga i hårdträning, snart tävling.
Ni som vill ha bildbevis får det här;)

      


Kommentarer
Postat av: carina

GRATTIS Instruktören TEO !!! :D
Verkligen något du ska vara stolt över.
Men...den där badningen...tycker du står mest bara vid vattenbryten medans din kompis verkar få stå väldigt långt ut hon ;)

2008-05-25 @ 23:41:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0