Sommar!

Den här vecka har verkligen rullat på. Måndags var det sista innebandyträning, nu har vi sommar uppehåll vilket jag tycker är skittråkigt. Man rör sig allt för lite nu för tiden och jag är inte den som har motivation att springa i nått motions spår. Jag måste bara ha nån form av lek eller vad man ska kalla det för. Börjar förstå hur viktigt det är att belöna när man tränar hund =)

Onsdags var vi från dagverksamheten till Söderhamn på studiebesök på en dagverksamhet för dementa. En givande dag och vi blev otroligt trevligt bemött, fast vi är från "byn" ;)
På vägen hem så fick de släppa av mig i Bollnäs,  jag skulle vidare till Kilafors för att titta på när min kusin Dennis skulle på bal. Men vad stiliga alla var. Vilka kläder! Så fin har jag aldrig fått varit och kommer nog aldrig få bli.
Sen var det dags för nästa sak, bingo. Men det gick som det brukar........

I går var vi och tränade i vatten med hundarna och det var betydligt mycket varmare den här gången. Det gick väl så där. Första passet med Ozzy var han inte med alls som jag ville så då fick Eddie träna istället. Det gick ännu värre, men man kan inget annat än att skratta åt han när han rusar fram och tillbaka och bara utstrålar bus och glädje. På något vis så ser man hur han tycker att livet leker.
Sen var det dags för Ozzy igen och den här gången så visade han bättre resultat.

Den här dagen har jag varit på loppis, men inget fynd den här gången. Däremot så tyckte Eddie att han gjorde ett kalas fynd när han hittade in i kohagen och fylld av lycka hittade en ruka att rulla sig i.Fy f.n  vad det stank om han! Ozzy var också med men han var då så ren och fin. Att dom kan vara så olika.
Kan säga att badrummet och vi var också bruna efter all ruskande när vi duschade han. Sånna här gånger så måste man ju leta fördelar för att inte bryta i hop totalt och jag kom på att det äntligen blev av att skura väggar och tak i badrummet vilket inte är gjort på länge.

Hamocken har äntligen kommit fram och den har jag invigt. Så underbart att bara ligga i den och filura. Synd på de  jädrans myggen bara. Jag ligger nog i topp fem på deras lista. Är det hos några jag känner mig omsvärmad så är det hos dom.

Börjar 6.45 i morgon så det blir snart sängen för min del. Nedan en bild som talar för sig själv.
God natt!

image21

Kommentarer
Postat av: Annica

Men gud jag skrattar så jag har ont i magen vilken HÄRLIG bild på Peddan efter kohage rullningen...hahaha.........kan inte sluta skratta tänk så härligt han tyckte det va, sen att du fick skura badrummet är ju en annan sak....hahaha....säger bara TUR man inte har kossor i närheten.....jag menar syskonen knas är ju likadana vad gäller att snuska sej....hahaha...

2008-05-31 @ 23:01:41
URL: http://web.telia.com/~u24020504/
Postat av: Therese & Atlas

Hihi, vilken lortgris du har =) Atlas skulle hellre dö än att grisa ner sig på det där viset :) Bra iaf att du fick badrummet ordentligt städat, inget ont som inte för nåt gott med sig ;)
Verkar som om värmen ska hålla i sig till nästa helg och det känns ju skönt, ska bli spännande i Nygård. Såg att det var ganska många anmälda i startklass.

Vi hörs!

2008-06-01 @ 07:49:17
Postat av: carina

Ha,ha
Men jag får nog säga att jag ligger nog god två efter Eddie i dag...gjort om dammen och skurat ..typ
alger med samma färg som lorten på Eddis päls.
Visst var de vackra flickorna.
Men jag har faktiskt känt mig lika vacker en gång i livet...när jag var brud, så det är bara att fria ;)
Min gubbe kom faktiskt på att vi har bröllopsdag i morgon...så nu ligger han på + igen ;)

2008-06-01 @ 18:26:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Zelda

WoW, vilket mysigt ställe du hittat Eddie!!
Vill komma till dig på direkten och mysa där=)
Du var verkligen en kille i min smak på bilden=)
Kramis fr. Zeldis

2008-06-02 @ 10:38:56
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Ewa

Förts stort Grattis till instruktörs titeln (heter det så). När jag var in på bloggen förstod jag direkt varför pappa Erik hade så roligt och ville att jag skulle kolla ha ha. Sånna gånger skulle du vilja ha en Havvis istället va;-))
Grattis igen Kram Ewa

2008-06-02 @ 10:40:36
Postat av: kats

så vacker han är;-)) fniss

2008-06-02 @ 17:51:47
URL: http://kats.blogg.se
Postat av: Christel, Herman&Melwin

Hej på Er.

Får börja att grattulera till färdigutbildad instruktör. Då tog Ni Er examen samtidigt du och min man Pelle.Härlig bild på Eddie, ha ha ha. Ja jag kan tänka mig att han LUKTADE, bläää. Har uppdaterat lite nytt om Melwin och dom andra i flocken. En riktigt glad midsommar önskar vi er alla. Kram Christel.

2008-06-18 @ 14:30:07
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0