Falun

Ja då har vi varit på en tripp till Falun. Sjukgymnasten klämde och kände på Ozzy och det hon kom fram till var att han måste bygga på sig mera muskler.
Eftersom han inte har lagt på sig tidigare så har han troligen inte tillgodosett sig av protein och andra viktiga ämnen. Men sen han började med magbalsam så har han otroligt nog gått upp 3 kg.
Täcket tyckte hon var bra att vi köpt åt han.
I övrigt så var han bra fram, men stel bak när hon stretcha "låret". Det var viktigt att vi gjorde det efter promenader och andra fysiska aktiviteter.
Simträna är något som vi ska fundera på igen.
Han fick Cartropen injektion som han ska ha 1 varje vecka i sammanlagt 4 v. Sen 1 efter ett halv år för att sedan ta 1 varje år. Det här blir istället för att jag ger han glucosamin.
Vi bytte även foder till Royal Canins skin support, ska vara bra för klåda, irriterad hud, pälsafall m.m Det innehåller även omega 3 och omega 6. Känns skönt att minska ner alla blandningar. När jag gör hans "blandning" så känns det i bland som man är en riktig "kuckelmuckelmatte" =)))))
Ja summering av dagen får nog bli att jag känner mig rätt nöjd och jag har väl  insett, han kommer inte leva tills han blir 37 år.........;)

Vill åndå dela med mig av bilderna efter duschningen i går. Jag ryser varje gång jag ser dom =((((((((((((((

Det ser ut om jag håller fast huvudet, men det är godis från min hand som han äter =))))


Det syns inte så bra på bilden, men när vi duschat bort skorv så hade han vissa ställen som var röd och irriterad. Nästan lite blod.



Behöver nog inte kommentera vems svans som är vem. För det är faktiskt två landseersvansar ;)

Ha en härlig fredag kväll!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Therese & Atlas

Hej Carina! Vad ledsen jag blev när jag såg bilderna, det var ingen rolig syn. Jag lider verkligen med dig och Ozzy. Hoppas dessa injektioner kommer hjälpa honom.

Tur iaf att han har en super matte som kuckelimuckar ihop grejer om han behöver ;)

Kramar från oss!!

2008-11-14 @ 17:59:43
Postat av: Annica,Älsa & Ästher

Vi vill bara ge "farbror" Ozzy en STOOOOR KRAM från oss!!

2008-11-14 @ 19:52:13
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Men hjärtevännen då!!! Fy va eländigt. MEN jag tror det kommer hjälpa att du byter foder och att han får sprutor. Han har ju trots allt gått upp tre kilo.

2008-11-15 @ 09:15:08
Postat av: Maria, Landarias kennel

Hej, det va inte roligt att läsa, lider med er..

Ja hoppas att det hjälper honom alltså foderbyte å injektioner-Vi här håller tummarna att det ska gå bra för ozzy.. Vill passa önska er trevlig helg..

Nospussar till Ozzy från tjejer:) Matte hälsar

2008-11-15 @ 11:27:51
URL: http://www.landarias.se
Postat av: Christel och Herman

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har varit inne och skrivit, men jag har legat i ryggsmärtor. Det smällde till i ryggen förra lördagen då jag skulle lyfta upp Molly, aj,aj. Är mycket bättre idag, men fortfarande ont och det är jobbigt att sitta för länge.



Finns inga ord för vad jag kände då jag såg bilderna på Ozzy, herregud jag ryser bara jag tänker på det. Stackars, stackars Ozzy. Hoppas nu att Ni får bukt på hans klåda och stelhet.



Kram Christel.

2008-11-15 @ 13:14:59
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Lillan & Zelda

Tänker på er....Kramar!!

2008-11-15 @ 14:05:52
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Bittan

Fy fan, vad jobbigt! Vet inte riktigt vad jag ska säga. Det känns så tråkigt och orättvist när någon råkar ut för sånt här. Tyvärr så finns det en massa skit i våra hundar (inte bara landseer det gäller alla raser) därför tycker jag att det är så viktigt att vi är öppna och ärliga och hjälper varandra med avel och problem. Synd att inte alla tycker så! Vi vill ju givetvis få fram bra och friska hundar. Eller hur? Det funkar ju inte så länge halva Sverige tiger. Mina hundar är bara SÅÅ FRISKA! Jag hoppas att ALLA uppfödare tänker om och blir mer tillmötesgående och ärliga. Då först kan vi få fram BRA hundar. Ha en skön helg!

2008-11-15 @ 17:41:19
URL: http://www.alfahonans.se
Postat av: Lotte

Oj, vad ont det gjorde att se bilderna på din fina hund. Om det kan ge det minsta hopp till er, så har min Ida ett bra liv idag, trots sin sjukdom. Det bästa till er.

2008-11-16 @ 09:52:14
URL: http://www.akitas.se
Postat av: Anna

Håller mina tummar för att det ska vända och ge sig nu.

2008-11-16 @ 15:51:29
Postat av: Annelie Åhs

Åh vad jag lider med er när jag ser bilderna på stackars Ozzy, hoppas verkligen att det ska ordna sig på allra bästa sätt.

Annelie (älsa o ästhers "moster")

2008-11-16 @ 16:24:29
Postat av: Carina

Lite posteivt känns det väl ändå efter det besöket.

Ni kämpar på bra.

Nu ska jag väl släcka ock ligga och mysa med Lena

;)

2008-11-16 @ 23:09:18
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Det Bittan skriver håller jag fullständigt med om. Fram för öppenhet om våra hundar. Man kan prata om problemen utan att pajkasta varann och skylla på den ena eller den andra. Det blir bara löjligt att försöka dölja problemen. Alla raser har ju problem, om man inte pratar öppet kan man heller inte jobba bort problemen...

Iallafall, tack Carina!! För all information och hjälp jag får av dig! Kramis!

2008-11-17 @ 17:59:07
URL: http://hem.bredband.net/b581626

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0