Löss =((((((((

Nu känns det som det bara kommer elände ur mig men i går när jag kollade igenom Ozzys päls så fann jag tre löss, plötsligt så händer det eller...?????? SUCK!
Men löss är nog en droppe i havet just nu faktiskt, det går i allafall bota.
Var till apoteket i dag och frågade efter medel mot löss. Hon undrade hur mycket hundarna vägde så sa jag 50 och 60. Då tittade hon undrande på mig 5 och 6 kg? Fniss..... Som vanligt när man bor i en liten by så finns det aldrig mediciner på apoteket till mina stora killar, men de skulle beställa så det fanns hemma i morgon.
Vet många hundar som blivit drabbade av löss den här höst/vintern.

Sen vill jag tacka ALLA ni som gett mig stöd, hjälp, omtanke och för att ni lyssnat när jag "babblat" på om Ozzy. Det känns otroligt skönt att veta att man har vänner som förstår en, det värmer.  Ingen nämd ingen glömd......

Nu lär jag nog göra ett ryck med snabeldraken och svabben, ska jobba kväll och måste få någonting gjort före.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Lillan & Zelda

Usch och fy och ve och fasa!!! Ska det aldrig ta slut för er!?? Men det är ju ändå skönt att veta att löss inte är kroniska=)

Jasså du har inte 5-6 kg:s hundar=)

2008-11-19 @ 13:14:55
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Bittan

Nu får ni ge er! Samlar ni på alla konstiga åkommor?? Detta är ju helt otroligt! Här händer inget speciellt, förutom att Madicken ska vaccineras nu i november. Så spännande! Å andra sidan så vill jag absolut inte byta med er. Usch!

Försök samla kraft trots all skit. Vi känner med er i alla fall. Om det nu hjälper. Bamsekram från oss.

2008-11-19 @ 17:28:16
URL: http://www.alfahonans.se
Postat av: Annica

Ja fy fan rent ut sagt vilket jäkla elände!!!!! Precis som om det inte är nog med elände för er=( Blev INTE förvånad att apoteket inte hade medicin hemma....., hoppas nu att det kommer i morrn och att Ozzy tål denna behandling, han har ju redan känslig hud=(

STOR KRAM till er

2008-11-19 @ 18:36:59
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese & Atlas

Hallå där! Jasså lössen har spridit sig till er också.... vi har nämligten också fått nån typ av ohyra på vår stackars Atlas (som håller på att klia sönder sig) :(

Jag har behandlat honom ikväll och hoppas det ger sig.

Du vet en olycka kommer sällan emsam men man kan ju verkligen fråga sig hur mycket olycka en och samma person/hund kan få utstå?!

Kram till er alla

2008-11-19 @ 22:19:00
Postat av: Carina

En liten lus som får en att bli ganska hyper...det är väl ganska otroligt att en sådan liten en kan få oss att bli tokig :/

Men det är ju som du säger...som en droppe i havet med jämnförelse med det ni tampas med.

2008-11-20 @ 22:07:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Christel och Herman

Hej på Er.

Läste att Ozzy drabbats av löss. Undra om det är DET som våra hundar fått också. Vi har inte sett något trots att vi tittat i pälsen på dom. Melwin och Herman började klia sig för ett tag sedan, tänkte inte på det först, men sedan tyckte jag att dom kliade sig ovanligt mycket. Nu har även Beast och Molly börjat. Skall ringa till veterinären idag (har telefontid 13,30) och få en tid för undersökning.

KRAM

2008-11-24 @ 11:58:46
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0