Älgben

När man har ledig helg då rusar  den så man knappt hinner med. Men det är väl bara att åka med antar jag.

I torsdags var jag och Gunilla ut på en promenad med hundarna. Så kul att det går bra med alla fyra tillsammans.
Efteråt gav Gunilla mig två älgben som jag gömde på gräsmattan när jag kom hem. När jag släppte ut hundarna ur bilen så rusade Eddie mot bena och tok skällde som om det skulle varit någon där. Sen gick han fram och tog den och gissa om han tyckte han var bäst i världen =)
Ozzy gick också fram och tog sitt. Nu går de och bär dom så fort de kommer ut. Antar att de helst skulle vilja ha dom i sängen men där säger till och med jag nej ;)


En stolt Eddie =)


Ozzy, jag släpper inte!


Signe och Sotis.

I går och i dag har jag städat "kattskrot" rummet. Började i går och är nästan färdig. Då förstår ni hur det har sett ut där.
2 säckar sopor och tre kartonger loppis. Sen till skänkes hamna, 2 tv´n, 2 byråer, fotölj med pall och en kasse hundtidningar. Fy vad man samlar på sig!

Det är inte ofta man lyckas ta bilder på hela "kattflocken", men i går så fastnade dom på bild.


Sessan, MIzzy, Sotis och Signe.

Klockan är snart nio på kvällen och jag har inte ätit än, bara lite frukost. Men den som väntar på något gott väntar alltid.... för länge kanske ;) Fläskfilé med hasselbackspotatis och sallad med fetaost och stekta champinioner. Mums!

Avslutar med en bild på Ozzy.



Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Antar att din "frukost" är = lunch för en annan=) Hahaha tänk så malliga dom ser ut med varsin älg skonk i munnen.....tänk det är säkert nåt en annan skulle behöva till torpet du skänker till loppis=( som med den där brödburken=)

nej nu när du äter middag så väntar sängen för en annan.....JAG GICK UPP kl 05:00 idag!!!!!! När gick du UPP=)? Och jag ska upp 05:00 i morrn igen! Du då? 11 tiden eller?=)

Ge vovvarna en kram från mej så dom blir lite glada;).....p,s fastän aldrig Ästher och peddan träffats så har Ästher börjat nypas precis som han=) märkligt!!!!!

2008-10-19 @ 21:11:34
Postat av: Annica

Din blogg är ju knäpp=) jag skrev mitt namn i inlägget men se det tog den inte.....jag kanske är portad=) ja jag skulle inte bli förvånad=)))) HEJA AIK=)

2008-10-19 @ 21:14:40
Postat av: Carina

Vilka älghundar....så malliga man kan vara ;)

Kul att se hela din kattflock, Signe var då en riktig goding.

Tack för receptet....men ikväll blev det inget av, färsen hamnade i frysen. Tanten var på gympa före maten...är helt slutkörd. Är du snäll och kör mig i rullstol i morgon ;)

2008-10-20 @ 19:45:11
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Marie o Urkho

Kan se att dom två killarna var stolta över sin "fina" ben. Urkho hade aldrig fått ett sådant för jag hade mått illa av att se det. Blä!! Så den stackaren missar det. Ha ha ha...



Härliga din katter är! Måste var helt mössfritt hemma hos dig. Härligt!



Jag har försökt se Ozzys "piruett" framför mig. Det måste ha sett roligt ut då han for fram på det viset. Ha ha ha... Men hundar hittar lösningar på det mesta. Visst är det märkligt att det är skillnad på golv och golv? Att Ozzy skillde på dom olika laminatgolven. Roligt! Urkho han halkar på alla våra golv. Men dom har iof samma nyans.



Ha det gott i ditt nystädade rum. Alltid skönt att få rensa. Man blir som ny! =)



Kramar till er alla!

2008-10-21 @ 22:31:52
URL: http://www.horby.nu/ahlman/
Postat av: Christel, Herman&Melwin

Klart att killarna var stolta över sina ben. Blir imponerad av att dom kan ha ben "ihop", alltså vara på samma ställe. Herman skulle ställa till "väsen" med dom andra hundarna om han inte får vara i ett ensamt rum och äta. Han kan tom bli sur på katterna om dom kommer för nära.

Roligt att ALLA katterna hamnade på en och samma bild.

Trevlig helg.

Kram Christel.

2008-10-23 @ 16:11:10
URL: http://www.petrini.be
Postat av: lena

Se där ja.. middag runt nio-snåret...och du tycker jag är konstig när jag säger jag är hungrig vid halv åtta på MORGONEN... Det är vad vi vanligt dödliga brukar vara! Tur att inte Ebbe&Lisa fått sånna ben- skulle väl räcka en livstid till dom.

2008-10-24 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0