Promenad

Jag och Gunilla hade bestämt att vi skulle ta en promenad med hundarna i kväll. Vi träffades vid klon grustag strax före kl20.00.
När man bor som vi gör så är det ganska "glest" mellan lyktstolparna och framför allt inga alls på berget där vi skulle gå. Men med pannlampa på såg vi iallafall några meter framför oss ;)
Det blev en härlig promenad och vi hittade så gott som hela vägen, förutom på ett ställe =)))))
Väl framme vid bilarna igen så var Ozzy ute med oss när vi stod och prata, de andra hade redan hoppat in i bilarna.
Från liggande så reste han sig upp och blicken gick över vägen in mot skogen, såg att han hade fått in något i nosen. Men vi brydde oss inte så mycket om det utan babblade vidare.
Då tog han till det där mörka skallet som han använder när det är något han vill "varna" för. Då blev det genast fart på mattarna vill jag lova, det finns ju både björn och varg i skogarna här ;)
Har aldrig varit mörkrädd och kommer nog aldrig bli, åtminstånde inte här på landet ;) Men ska erkänna att det gick snabbt in till bilen.
När det gäller syn, lukt och hörsel så litar jag mer på mina hundar än mig själv ;))))
Men det var säkert en räv eller ett rådjur som lunkade nyfiket förbi ;)

Har inga bilder att sätta in i kväll, det får bli en annan gång.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Huuu det var SÄKERT björnen han kände/såg=)))

2008-10-29 @ 07:12:43
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Så kan det gå när man är ute och skrotar om "nätterna" Tror det var "Allan" ja som kollade upp dej.....Efter medarbetarsamtalet....

2008-10-29 @ 15:17:00
Postat av: Zelda och Marita

Jag är heller inte alls mörkrädd men något otäckt är det ju nu när vi har så många vargar. Björnar har jag inte koll på om vi har så många men vargarna strövar tätt inpå här även om jag aldrig lyckats se någon.

Ha det så gott!

2008-10-30 @ 17:39:42
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Carina

Ha,ha...läste Lenas kommentar....eller så var det bara räven bakom hans öra ;)

2008-10-31 @ 11:06:03
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0