Bryta i hop och gå vidare

Ja så känns det när det gäller min kära Ozzy. Försöker verkligen att tänka positivt men just nu är det svårt. Han har ju fått mer päls och ser mycket bättre ut på svans och rygg, men så i dag så upptäckte jag på hans huvud där han har sin vita strimma att det bildtas skorv och den här gången har det vätskas. Mina tankar hamnar på hur detta kan sluta, kan han få det i hela ansiktet? Har sett hur han kliar sig runt ansiktet mot öronen men jag har trott det varit öronen igen som ska till och krångla.


Skulle helst vilja duscha han i kväll men varmvattenberedaren tacka för sig i morse efter trogna 35 år. Får nöja oss med aloe vera salva och dusch i morgon.


Hittade denna bland alla bilder och man ser på Ozzy hur han riktigt är nyfiken på livet och helt ovetande vad komma skall. Pälsen är helt underbar och nu skäms jag att jag då tyckte han hade lite päls.
Vad var det som gick snett, hade jag kunnat gjort något annorlunda, har spondylosen något med sebakös adenit att göra, bar han på det länge innan jag upptäckte det????? Gud vad jag har ältat i dessa frågor och många fler.

Jag brukar inte gilla att avsluta negativt i blogggen och tänker inte göra den här gången heller ;)
Förrgår var vi med ett gäng och la spår, hade Ozzy med mig och det gick rätt bra. Han var nog för ivrig och tappade bort det några gånger i början, spårade i cirklar som jag aldrig sett han göra annars. När jag väl lyckats bromsa in han så gick det bättre.
Var meningen att det skulle bli bilder men jag glömde bort kameran efter att jag satte batteriet i laddaren =(

Har även börjat med en valpkurs och det kändes lite pirrigt i början eftersom det är första gången jag är själv som instruktör. Men så kul att se hur de jobbar med sina valpar.

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men usch och fy och fan o hans moster=((( ska han nu få det där i ansiktet också?!=( ja man kan ju undra...ja man har många frågor att älta fram o tillbaka i det här.....har just läst ett inlägg om spondylos på nätet där en erkänt duktig veterinär/ortoped...en av landets bästa svarar på ett inlägg om spondylos är ärftligt.....och han svarar precis som han svarade mej....finns för lite forskning om spondylos för att kunna säga om det är ärftligt...MEN....är det fler i samma kull som har det är det dags att dra öronen åt sej....precis så skrev han...hmmm.....

ge Ozzan pozzan en stor kram från mej!

2009-04-16 @ 22:24:01
Postat av: Annica

Det var jag som skrev inlägget...men din kära blogg plockade bort mitt namn=))))

2009-04-16 @ 22:26:25
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Ozzy pojken :/

Hur ska det bli med dessa utslag....men han har livslust, kul att han fixar spårningen ;)

Jäkla varmvattenberedare, sådant är inte kul att lägga slantar på....men så är det när man har hus.

Jag tror du är super som kursledare, balanserad och kan ta saker med glimten i ögat.

KRAMEN :))

2009-04-17 @ 18:21:46
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Jag förstår precis hur du funderar kring Ozzys sjukdommar, jag tänker lika dant. Hur länge har problemen funnits där? Och jag mår jätte dåligt när jag vet hur Atlas har furit fram och så utan att man vetat hur lederna sett ut :( Men gjort är gjort och man kan ju omöjligt göra nåt åt nånting man inte vet om. Jag tror våra hundar är glada som iaf har mattar som lägger ner mycket tid och pengar för att de ska må så bra som möjligt. Det märker vi ju på dem eller hur?

Jätte tråkigt med Ozzys päls på huvudet, hoppas verkligen att det inte sprider sig vidare.

Och du, man FÅR vara lite negativ ibland speciellt om man som du för det allra mesta är glad, possitiv och med kämpar anda!!!

Kram på dig!!

2009-04-17 @ 18:46:37
Postat av: kats

Men vad jag tycker synd om er... att det aldrig tar slut.Du ahr gjort allt du kan så du kan inte på någotis klandra dig... han har verkligen den bästa matte... å riktigt söt påskkärring är hon också...;o))

2009-04-17 @ 19:29:51
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Det är inte utan än att tårarna bränner när jag läser inlägget om Ozzy och er kamp mot sjukdomarna.

Om man bara kunde ta bort alla sjukdomar!!!

Tur för Ozzy att han har er.

KRAMAR I MASSOR!!!!!!!!!

2009-04-17 @ 20:08:39
URL: http://hem.bredband.net/b581626

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0