Eddie med drag i =)

Nu ska ni få veta vad det var jag förberedde Eddie och mig till. Se själv=)))))



Har länge funderat på att låta Eddie dra mig på skidor så i fredags inhandlade jag på Knåda sport skidor, pjäxor och stavar. Visste inte om jag överhuvudtaget kunde stå på ett par längdskidor. Åker numera bara slalom, längd var det nog senast i lågstadiet.
Provade lite på åkern i går med båda hundarna. Ozzy fattade så gott som direkt vad han skulle göra och fick dra mig ca 20 meter lätt nedförsbacke. Tanken är inte att det är han som ska dra, måste vara försiktig med den "skröplige" mannen.
Sen var det Eddies tur och han ville helst springa på sidan och sen lite bakåt osv., fniss!
När han sen fick syn på något i skogen så avslutade vi det hela, fick en bild framför mig hur det skulle se ut med en galoperande Eddie och bakom en bambi stapplande matte på skidor och dessutom rakt upp för berget.
I dag provade vi igen med gott resultat, se själv. Fniss!
Ser faktiskt ut som Ozzy står och flinar åt mig i bakrunden.
Nästa gång ska jag använda midjebälte som jag kan sätta fast kopplet i som det är "karuscha" i.



Efter den här vurpan så tog vi en skogspromenad, utan skidor ;)
Väl hemma blev det middag, kycklingspett med ris och jordnötsås.



Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Hi, hi ....varföt ringde du inte efter mig, jag hade gärna stått där bered med kameran :D

...Tror jag går och ställer mig i hissen självmant och åker upp och ner i morgon, annars är jag rädd att ni hyr in en travers till mig ;)

2009-01-18 @ 23:17:15
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha....förstår att Ozzy flinar åt dej=)))

Du det går alldeles utmärkt att göra ett nytt lösenord på facebook....MEN kanske för avancerat för dej;)

ha en bra dag, själv ska jag på undersökning hos tandis....hu tycker inte det är nå kul....dessutom DYRT=)

Kram

2009-01-19 @ 06:57:31
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

Va bra att du inhandlat skidor så kan vi dra ut på tur i skogen. Jävlar ikväll ska vi springa skiten ur Alftatjejerna hihi...

2009-01-19 @ 16:45:36
Postat av: Lillan & Zelda

Vilken cool ide! Du är inte feg du som ställer dig på skidor så! längd har inte jag heller åkt på tusen år så jag skulle nog inte våga...Vi har ju skidtunnel här så du kan väl ta med dig Eddie till och visa upp er där tillsammans med längdåkningseliten=))))))

2009-01-19 @ 19:05:33
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lillan & Zelda

Har du åkt något mer skidor efter hundarna? Skulle vara roligt att se=)

2009-01-21 @ 12:27:44
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lena.

Ha Ha Ha... det var en härlig syn att se dej med löparskidor... Nu kan du komma upp till Vemmis och åka med mej!! Vilken Middag!! var väl Ulf tänker ja som lagat den.. Du fick de bäst du=))))

2009-01-21 @ 18:35:20
Postat av: Christel och Herman

Ha ha ha, vilka härliga bilder på Er debut med skidor. Man kan verkligen SE att Ozzy står och flinar, ha ha ha. Min man Pelle köpte för ett tag sedan en sparkcykel som Beast drar honom i. Beast är mycket duktig nu. Pelle kan ju dessutom själv ta fart emellanåt. Vi funderar på att köpa inlince så att hundarna kan få "motion", alltså inte enbart dra utan springa i lugn takt bredvid. Men precis som Du skrev om Ozzy så gäller det att ta det lugnt även med Herman så han inte börjar halta igen. Det var säkert ett år sedan han haltade sist, så peppar, peppar ta i trä.

En fortsatt trevlig helg.

Kram Christel.

2009-01-23 @ 16:13:35
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0