Nallar

I fredags var vi till Orsa Grönklitt och tittade på bland annat björnar. Så ofattbart att de som är så söta och ser så snälla ut kan vara så farliga för oss.

De här tre björnarna spexade på bra för oss människor, det märks att de är van folk som "glor" och skrattar.




Den här björnen är en Kamtjakabjörn och var enormt stor, syns inte på bilden för den är tagen en bra bit ifrån.


Men nu kanske ni förstår hur stor den är, inget jag vill möta på kråkberget iallafall ;)


Många uppförsbackar var det, men det var värt alla tunga steg. Utsikten kan man inte klaga på.


-Mjau på er!
Kändes konstigt att få se en levande tiger bland svenska rallarrosor, så enormt vacker och mäktig.
Av alla djur som fanns där var det nog Sibirisk tiger som föll mig varmast om hjärtat. Alla kattdjur tycker jag är så speciella och tänk att känna igen beteende från våra små  tamkatter till såna här enorma katter.

Den här texten får mig att se rött på oss människor. Hur många djur har vi inte gett oss på?
Jag anser att farligaste odjuret på denna jord är Homo Sapiens som är makt galen, egoistisk och dessutom så tror hon att hon är så inteligent vilket  tyvär kommer nog sätta henne och allt annat på fall =(


Ni ser själv, här tre tigerarter som blivit utrotade =(

En väldigt bra djurpark som verkligen ville att vi människor skulle få upp ögonen för hur illa det är bland vissa arter.
Fanns även isbjörnar, varg, lo och fåglar där.

Gårdagen var vi till Hudiksvall med Anna och Peter på cruising. 
En fin och mysig stad som bevarat mycket av det gamla.




Även om jag är en land krabba så gillar jag verkligen detta. ¨



Den kommande vecka har jag inbokat nått varenda dag. Blir nog lite allt möjligt på bloggen ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint det verkar vara på Orsa björnpark! Dit skulle jag vilja nån gång.

Kul med cruising=)

Spännande att det blir lite blandade uppdateringar!

Ser fram emot vad det kommer bli=)

2009-07-19 @ 19:16:09
Postat av: Marie o Urkho

Vilka härliga bilder du har tagit. Dom på djuren är så mysiga. Den där björnen skulle inte jag heller vilja möta. Phu!



Visst är den fin vår rickepump. =)Finare blir den då vi målar om den.

Det är alltid roligt att renover. Kul när allt är klart och man ser hur bra det blir.



Ha det gott!

Kramar

2009-07-19 @ 21:03:32
URL: http://www.horby.nu/ahlman
Postat av: Carina

Du har verkligen tagit vara på semester dagarna.

Grönklitt är verkligeen värt ett besök....jag är glad att vi bra har "små nallar" i våra skogar.

Pappsen med med sin värsting kamera, gissar att han fick fina bilder på alla arter även Homo Sapiens ;)

Fullt med äventyr till veckan också....jag kommer allt att ha koll på dig :)

KRAM

....och så var det karnevalståg snart ;/

2009-07-19 @ 23:27:13
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag skulle också vilja åka till den djurparken! Tigern såg så himla fin ut..fick sån lust att ta tag i ansiktet på den och gosa med den=))))

Huuu nä hoppas verkligen att era nallar är mindre som ni har i eran skog....fast det spelar ingen roll..."vissa" blir ju rädd ändå bara av att se spår efter den;)

Ha så kul nu då denna vecka...ser fram emot nästa uppdatering med blandade bilder=)

Kram!

2009-07-20 @ 06:58:25
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Sussi

Jag hade en egen liten djurpark på väg till jobbet i morse.. Precis efter en kurva stod det tre rådjur och tittade lite skeptiskt på mig när jag fick tvärnita!! Ingen skada skedd i alla fall :-)



Kramisar

2009-07-20 @ 08:00:54
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Therese & Atlas

Oj, vad spännande att kika på björnarna och den vackra tigern. Håller helt och fullt med dig ang dumma människan som är orsaken till ALLT elände och förödelse på denna jord, tyvärr gräver vi vår egen grav och kommer så småningom att dö ut själv när vi tagit död på allt det andra... :(

Du verkar ha det bra på semestern iaf, bara att passa på att njuta! Kram

2009-07-20 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0