Äntligen söndag =)

Ja då var denna jobbar helg över ;) Ledig i morgon och då ska här sovazzzzzzzzzzzzz =)

Kom hem efter jobbet och satte mig ner i soffan för att titta på tvåan över hundavel i England, så här efteråt önskade jag nog att jag hoppat över det. Men det gick helt enkelt inte att sluta titta på det fruktansvärda. Reporten frågade en ägare till en hane som blev BIS på rasspecialen och som bar på en hemsk sjukdom om hunden gått i avel, ägaren svarade att bara några kullar. Kommer inte exakt i håg siffran men den var över 30! Då kan man ju undra vad hon anser är många kullar? 130 eller?????
Mycket inavel och annat skit togs upp. Vi människor är fan inte kloka.
Om du Lena O tittade på detta så undrar jag vad du kommer drömma om i natt????? Fniss ;)

Innan jobbet i dag så var jag ute med kameran för att fotografera lite vårbilder, hm..... vilken vår?
Tog en bild i allafall.

Den här påpälsade lilla lurven mötte jag i skoterspåret, undrar vart den är på väg och vad den ska bli när den blir stor?
Gillar inte småkryp i vanliga fall men den här var rätt söt ;)


Jag ska pussa försiktigt ;)

Ozzy har haft en hemsk klåda i helgen. Kliat sig med framtänderna på svansen som är svart på vissa ställen på grund av allt skorv. Rullat sig intensivt på rygg i snön så man riktigt sett hur jobbig klådan varit. Ändå så är pälsen lite bättre på ryggen. I bland så undrar jag om det har med någon form av läkning. Tänker på när man själv har sår som läker, det kan ju klia en till förbannelse.
Har verkligen legat i och varit noga med att återfukta med spray och duschat med lerschampo varje vecka. Sen ger jag ju även omega3, magbalsam, alovera och nyponpulver, som även är bra för lederna och där har jag verkligen sett framsteg. I morgon är sista dagen av Norocarp kuren. Tänk att man kan bli glad av att se ens hund jaga en katt inne med svansen viftande så där pigg "iglig" och överlycklig. Det är sånna småsaker som man förstår att han haft ont och lidit. Tro nu inte att han fick fortsätta jaga Mizzy.
GammOzzy är glad i blicken och sprallig i hela kroppen. Måtte det fortsätta så.

Oj! Ser att klockan är halv ett på kväll/natten. Ozzy och jag ska duscha dock inte samtidigt ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja det enda man kan säga om dessa j-la människor är FYYY FAN! Allt pga att hunden i deras ögon ska vara så snygg som möjligt=( skitsamma att dom tappar andan etc...som den där moppsens ägare sa, när den kunde svimma av för att den inte fick luft, det är inte så dramatiskt, det är ju bara en kort stund den kommer ju tillbaka!!!!! Men gud....och cavaliererna som hade för liten skalle så inte hjärnan fick plats!!!!!!! SKRÄMMANDE=((



Sen måste jag ju kommentera det där krypet du hittade...tycker inte den var söt=)

Tycker även såå synd om Ozzy med sin klåda=(

2009-03-30 @ 07:30:41
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: kats

Men du kan väl inte sova bort måndagen... den som är så härlig;o)



du är så duktig med dina hundar... du försöker med allt... härligt att vara hund i din flock.

hoppas det vänder nu med Ozzy.... och ofta ärdet ju så,... när det läker ... kliar det.

2009-03-30 @ 07:33:32
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

god morgon!! Ja du jag kan inte titta på sånna program.. HEMSKT!! Nä upp och hoppa du också "Morgonstund har guld i mund" (Fast det gäller nog inte dej) Hoppas det är ordning på datorn nu, så att du inte får lika många kommentarer som när jag skrev hos Kats..:)) Jäkla dator.

2009-03-30 @ 08:54:48
Postat av: Carina

Får nog inga fler kommentarer av Lena på min blogg efter mitt påhopp att det inte stod i tidningen att det var hos Kats hon varit....men jag är övertygad om det nu efter jag läst hennes kommentarer hos Kats :)

2009-03-30 @ 23:29:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0