Bingo, igen =)

Ja då var det fredag igen, är ledig i dag och i morgon.
Kvällen består av bingo hos min moster Kristina i Alfta, enligt säkra källor blir vi även bjuden på mat ;)
Jag, morsan och min moster Birgitta ska göra en liten överraskning när vi träder in där på Ol-Daniels, så håll till godo för i morgon kommer det bilder från galenskapet =)

Snön ligger fortfarande kvar här och minns inte när det var en sån vinter som denna. Töväder i dag och i går natt nästan minus 20 grader ????
Hur som helst så börjar man längta efter våren och sommaren.

Har titat lite på gamla bilder som ligger i datorn,. Helt otroligt vad mycket man har. Hittade den här från sommaren -05 som jag vill visa.


En del har nog hört mig berätta om Latexråttan som Eddie svalde. Vi var hos Evelina och Eddie lekte med Doris leksaker. På ett ögonblick tog han den här råttan och svalde den. Gissa om jag fick lätt panik. Gav laxeringsmedel mycket mat och allt vad veterinärer sa till mig. En fredag efter jobbet så var han sig olik. Slö och orkeslös. Inte Eddie om man säger så. Kontaktade Falun och berättade vad som hänt för ca 1,5 månad sen så sa dom att den råttan hade nog åkt ut den naturliga vägen. Dagen efter kontaktade jag dom igen. De hade full belägning så skulle de vilja ha kvar Eddie skulle vi få åka vidare till Strömsholm så hon bad mig ringa jour i Bollnäs i första hand. Där fick vi en akut tid med tanke på om råttan satt sig på tvären. På vägen dit så blev han lite piggare och väl framme så klämde och kände hon på Eddies mage så han skrek, då stack det till i matte vill jag lova. Hon trodde han ätit något olämpligt som tex en groda och råttan kunde jag sluta oroa mig för. Hemma igen och jag minns hur han kom fram till mig och var precis som vanligt, när jag sen går in till Tv rummet så förstår jag varför. Där ligger en Jumboråtta med blå vit randiga byxor och luktar skunk!
Ni ser på bilden vilken skillnad, nästan dubbelt så stor.
Vågar inte tänka tanken hur det hade kunnat gått och ni som har hundar som sätter i er det mesta, var uppmärksam och om hunden blir dålig  och stå på er för det kan gälla på liv och död.

Nu säger Ozzy att han vill ut en sväng så då får jag väl sluta den här gången.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Tror jag det att du blir sjuk om du ska komma in i mitt revir....dvs. avundsjuk att du inte fär stanna kvar här ;)))

Eddie...man ska nog inte provsmaka allt....skönt att allt gick väl.

2009-03-13 @ 18:11:13
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Hahaha..väntar med spänning på bilder från eran bingokväll! Sen kunde jag inte låta bli att skratta när jag såg latexråttan=) det var ju tur att det gick bra men råttan såg så kul ut när den legat och "växt" i magen...knas Peddan tyckte säkert den var smaskig=)

Självklart tar vi en ny vinst i helgen...3-0 som sagt=)

OCH kameran blir med ikväll =))

gruvar mej en aning för söndagen bara då bollnästrollet vill upp i ottan...pust...och urk

kram!

2009-03-14 @ 06:40:04
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

De är värre än barn, dina hundar! hihihihihi

Nu ska vi på SM-final, eller hur!?

2009-03-14 @ 18:46:16
Postat av: Therese & Atlas

Hej! ja du, det vette fan om min nästa blir en Landseer heller.... Atlas haltar och jag har bestämt mej för att nu blir det hälsokoll med röntgen av bog och rygg. Jag mår redan dåligt för jag vet inte om jag vill veta, samtidigt vill jag ju det för att kunna undvika vissa saker som kanske förvärrar.

Jag vet inte vad jag gör om det är nå fel på Atlas, då dör jag nog :(



Kram therese

2009-03-15 @ 08:52:12
Postat av: Christel och Herman

Latexråttan kommer jag allt ihåg, ha ha ha.



Ja usch vad det är tragiskt det här med spondylos, som nu har drabbat en hel del landseer. Det gör så ont i hjärtat speciellt när man tänker på Signe. Jag skulle ju så gärna vilja ha en landseer till den dagen Herman går vidare till andra sidan, MEN jag vet inte om jag vågar.



Nog kan Du tro att man är extra mallig då Herman kom med på omslaget i tidningen Hundliv. Att vara med i tidingen är ju stort och roligt, MEN omslaget, ja det är ju liksom högsta vinsten, ha ha ha.



Kram Christel.

2009-03-15 @ 16:14:00
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0