Duschning

I går var det dags igen för Ozzys veckodusch. Numera så flyttar vi badkaret åt sidan så får Ozzy stå på duschmattan direkt på golvet. Tidigare så lyfte vi i han i badkaret, men jag har blivit rädd för att vi lyfter han illa i ryggen med tanke på hans spondylos. Skulle aldrig förlåta mig själv för det.
Jag lägger handukar från mattan i hallen och in till badrummet, Ozzy har ju som somliga vet laminatfobi. Bara jag lagt ut dom så går han in och väntar vid duschen så snällt, vilken underbar hund jag har!



Efter duschen står han still och jag får blåsa han med "supermegafönen" , en av mina absolut bästa investeringar. När allt var klart och jag stod på alla fyra för att torka och städa upp så kommer han in igen i badrummet och slickar mig i ansiktet försiktigt. Sånt gör mig väldigt rörd men jag får också en massa energi som gör att vi orkar gå igenom detta. Även ni mina vänner betyder mycket, få prata av sig till någon som lyssnar och har förståelse. Tack för att ni finns!

Här är lite bilder på hur han ser ut nu och sakta sakta blir han finare i pälsen. Han ser friskare ut i huden än tidigare.




Har även fått lite mer päls på svansen, men dessvärre så är det mycket skorv. Den berömda plymen känns som historia.
I dag är det spraya och återfukta som gäller.

Nog om det. Har tränat apportering av paddel och rep med båda hundarna i kväll och är riktigt nöjd. Har haft problem med repet men i hemmamiljö så funkar det nu. Fortsättning följer........

Måste visa en bild på min sekreterare som funkar mest som en papperstugg. Räkningar och allt blir till flis.



Vill även visa att de finns de som ligger längre i sängen än jag i den här flocken ;)


Mor och dotter ;)

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Godmorgon! Ja för dej är det väl mitt i natten den här tiden=)

Ja Ozzy är ju helt otrolig att han går in frivilligt i duschen...men han måste ju tycka det är skönt att bli ompysslad!

Jasså du har en dokumentförstörare på skrivbordet=) jamen då skickar jag upp mina räkningar också=)))

Härlig bild på sjusovarna mor o dotter i sängen, sådan matte sådana djur;)

2009-03-31 @ 05:49:26
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese

Ja, det är våra underbara hundar som gör att man orkar kämpa för dem, allt de ger en betyder så oerhört mycket så man skulle kunna gå genom både eld och vatten för dom :)

Idag har jag bokat tid med Ann Essner, så vi ska dit nästa vecka. Jag hoppas hon har nåt possitivt att säga annars kommer det kännas tungt. Som tur är så är våren på väg och då känns allt lite lättare. Kul att apporteringen går bra, jag hoppas verkligen jag och Atlas inte har gjort vår sista tävling, även om det inte är så viktigt längre.



Kram

2009-03-31 @ 09:30:04
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

kan aldrig tro att katterna sover längre än dej!! men vilken klok hund du har i Ozzy,,,,, sötnos. kan undra hur det ser ut på jobbet i kväll- efter våra hyss.. men vadå- det är ju första april. Ha ha ha:)))nu väntar kudden. god natt till dej och djuren . vi syns och hörs.

2009-04-01 @ 21:48:42
Postat av: Carina

Det var en väldigt lugn 1 april på Dv idag....vad kan det bero på ;))

2009-04-01 @ 22:01:48
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Snälla, söta, goa Ozzy... Vilken pärla han är. Måtte ni få bukt med klådan nå´n gång.

Sicka söta kattisar då=)

2009-04-01 @ 22:12:55
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Anna Roos

Hej Hallå.

Har inte varit här på någon dag så jag började med att sktolla ner och läsa i kapp =)

Men tittade på bilderan på vägen ner.

Utan att läsa texten så tänkte jag för mig själv

- men visst har Ozzy fått mer päls??

Vilket OTRILIGT tålamod du har!!

Men de ger resultal =)

Kjam Anna

2009-04-06 @ 09:27:17
URL: http://roosarnashemsida.net
Postat av: Bittan

Hej, vi kikar in för att önska er en GLAD PÅSK! :-) Det var ett tag sedan men vi har haft häcken full.

Vilket jobb du har med Ozzy-gubben. Skönt att han verkar bli bättre i alla fall. Vi önskar er all lycka och bättring. Kram!

2009-04-06 @ 14:08:57
URL: http://www.alfahonans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0