Ledig......

Dagen började med en låååååång sovmorgon. Låg och frös hela natten och tänkte att nu blir man liggandes när man har 1 dag ledigt och tusen saker man ska göra. Men med piller kan man göra underverk ;)
Pratade med Annica på telefon och vi hade ungefär samma inspiration till städning, lyckades trots allt piska mig själv till en stor städning av övervåningen,klotassklippning och pälsvård på hundarna. Upptäckte att klockan rusat i väg, hade bestämt med Anna att vi skulle gå på byn med hundarna och även hämta ut biljetter på "bonden", ska dit efter SM-finalen på lördag. Mitt i all jäkt kom jag även på att någon mat hade jag inte ätit så det fick bli kioskmat på Pelles.
Nu sitter man vid datorn och bara längtas till sängen, då kommer jag på att den inte är renbäddad =(
Kanske det är bättre att jobba, är nog mer stressigt att vara ledig.... ;)

Här kommer det lite bilder på allt möjligt hos oss ;)




Den här bäcken kommer det källvatten från berget. Mysigt att ha en liten bäck som rinner genom gården, på sommaren kan det vara till besvär när man har landseer ;)




Dom här istapparna blir från bäcken.


Man kan tro av den här bilden att vi är trångbodda =)


Avslutar med en bild på killen som betytt och betyder så mycket för mig, Ozzy.

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Snygga bilder du tagit...gillade den med dörren på härbret jättemycket..skulle jag skrivit ut och haft som tavla!! Skitsnygg! Sen är jag superglad att jag inte har eran bäck....;))

Ja får se hur det går på lördag då?! Kanske dags att abdikera;)

Ha en bra dag KRAM=)

2009-03-19 @ 05:43:03
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-19 @ 05:53:35
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Fina bilder du tagit, Ozzy ser så snäll ut (han är ju det också). Jag håller med dig om att det är jobbigare att vara ledig än att jobba. Idag på min lediga dag är det späckat schema, det är ju så himla mycket som ska uträttas och hinnas med.



Ha det så bra!! Kram

2009-03-19 @ 07:54:22
Postat av: Lillan & Zelda

Samma problem här med ledigheten...alltid sååå mkt. att göra och sååå lite vilja att göra nå´t:( är trött...

Men gud vilka fina bilder! Jo, den bäcken känner vi landseerägare till, går liksom inte att missa=)))))

2009-03-19 @ 11:03:10
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

god morgon!! Om du har problem med ledighet, så kan jag ta dina lediga dagar... så får du mina k2 dagar.hi, hi. klart att du ska på bonden och "härja" efter finalen.Toppenkille- Ozzy-mannen!

2009-03-20 @ 06:37:09
Postat av: Anonym

Ska inte hundarna ta på sig lite röd/blått igen?

2009-03-20 @ 13:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0