Klubbläger


Här hade Edsbynsbrukshundklubb sitt läger i helgen. Ett toppenställe som passade perfekt.
Ozzy och jag packade våra väskor fredags och drog dit. Kom dit ganska sent så det var mest sitta och prata och fundera på hur man ville lägga upp dagarna. Medans vi tvåbenta gjorde det så satt Ozzy på vårat rum och mest skällde. Kan hända att han hade synpunkter som han ville flika in med ;)
Sen fick han sitta med oss och snutta på sin kådis, blev lugnast så.


Här ska jag och min matte sova i natt.


Var är brudarna? Hallå Siri och Bita!


Nä då matte, inga tjejer på rummet ;)

Lördag morgon åkte vi ut till skogen. Delade upp oss i två sökgrupper. Var nyfiken på hur Ozzy skulle göra för det var inte i går han tränade sök precis.


Hade en synretning just därför.




Här har Ozzy hittat figuranten Sara.
På efter middagen bytte sökgrupperna sökrutor med varandra och jag la in sökrullen och trots att vi inte tränat det på länge så gjorde han det bra. Är så nöjd med han och på sista skicket hade han nog det största draget ut.

Kvällen var det bastu och på menyn grillning. Sussie, Anna och jag gick även ut tre blodspår som skulle få ligga tills i dag och medans matte gjorde det tog Ozzy sig en STOR tupplur =)


Här går Ozzy blodspåret.




Fy tusan vad jag är bäst som hittat klövern =)
Ungefär så tycker jag hans uttryck är när han hittar dom.
På slutet "vinda" han in klövern och ville hellre ta den vägen som var närmast, men till sist gick han spåret.


Ursäkta mig men hur många sånna här har ni spårat?????





Efter spåret tog vi en promenad till Orbaden där hundarna fick bada lite. Tyvär inga kort därifrån.

En härlig helg har det varit och mycket skratt...........
Lärt mig massor och vad kul det är att umgås med lika sinnande galna hundmänniskor.
Det här gör jag och Ozzy gärna om, just nu ligger han och soooooover och laddar batterierna för morgondagens kurs.

Sen har jag velat fram och tillbaka i kväll och har nu bestämt mig för att boka tid åt Eddie för rtg, visar det sig att han har spondylos blir det ingen agilitykurs för han =(

Denna kväll blir jag nog inte en nattuggla ;)
Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

ååå ni verkar ha haft det jätteskoj! Men vad taskigt att Ozzy inte fick ha brudar på rummet;)...förstår att han skällde=)

Fick en rysning.....HOOOOPPPPAAAASSSS att INTE Eddie har spondylos.........håller allt vad vi har för att han inte har det!!!!!! Men bra att du kollar det före agilityn! Har bestämt att klippa ner Älsa.....hon har badat i bäverbäcken i två dagar och nu har hon början till fukteksem=(....man undrar ju om Landseern är en porslinshund=/...

Kramen till er!

2009-05-10 @ 21:32:26
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese & Atlas

Vad roligt att ni haft ett givande läger, ser ut som ni haft jätte roligt. Förstår att du vill röntga Eddie om du har planer för agility, känns ju inge vidare att ens hund far fram så om den ev har spondylos. Vi håller alla tummar vi har för att han inte ska ha det, att vi nån gång får dra en lättnadens suck isf för att bli ledsna igen. Lycka till!!

2009-05-11 @ 07:41:10
Postat av: Carina

Härlig hundhelg....men jag undrar om min raggsocka skulle ha gillat det :/....dottern kanske har rätt ändå, hon påstår att Goldie är en utomjording :))

Eddie visar upp fina bilder på röntgen...det håller vi alla tummarna för.

2009-05-11 @ 19:48:01
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Förstår om det känns jobbigt inför i morron, jag ska tänka på er och hålla de tummar jag har. Måtte han väl vara förskonad.



Kram

2009-05-11 @ 20:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0