Ozzy 6 år


Hipp, hipp, hurra! Ozzy fyller 6 år i dag. Just nu skulle jag faktiskt vilja bromsa tiden, fattar inte vart åren har tagit vägen?
Kommer så väl i håg den eftermiddagen för 6 år sedan när Nina från Kullarnas kennel ringde och berättade att nu var valparna födda och det fanns en liten kille till oss. Kommer till och med i håg att jag lagade mat, vilken mat och att jag skulle i väg och jobba kväll. Det måste betyda att du Ozzy är bland det bästa jag fått uppleva.
Förberedelserna var enorma, tror jag gjorde allt enligt "regelboken" du skulle ju bli min första hund och jag ville göra allt rätt ;) Väntan var hemsk, dagarna kändes som år.
Känslan när Nina räckte över dig till min famn gör mig fortfarande rörd av glädje, äntligen skulle jag få dela vardagen med en liten valp. Tror faktiskt att det är här mitt liv börjar =)
Vi har kämpat oss igenom det mesta och många tårar har det blivit, senast Lördags kväll. Satt uppe och masserade dig för du visade smärta. Kände mig uppgiven, ledsen och förbannad på mig själv som inte hade stretchat dig tillräckligt. Varför ska du utsättas för detta? Du ger oss så otroligt mycket glädje så vi kan inte bara ge upp, vi ska kämpa tillsammans! Tack och lov så blev du bättre och än en gång kan jag pusta ut.
Grattis på födelsedagen min älskade Ozzy!

Kram Matte

Här lite bilder från "kalaset" =))))


Ståtlig sexåring. Ozzy tackar Ästher för paketet ;)


kolla in öronen =)


Självklart så fanns det "gäster" med på kalaset.


Sen blev det paket.





Vad kan vara bättre än en "Nin" att snutta på ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag känner igen mej i det du skriver...den "där" dagen när man fick veta att man hade blivit med valp..vilken lycka=)

Nu blev det ju inte som man tänkt...men alla fina minnen jag har från Signe kan INGEN ta ifrån mej, som du skriver det var då livet började...funderar många gånger på vad jag gjorde innan hundarna kom in i mitt liv?! Och vilka toppen vänner man har fått tack vare Signe..utan henne skulle vi ju aldrig ha träffats=)

Verkar som att Ozzy fick ett toppenkalas med tårta och paket=)...ser ju lite makabert ut när han snuttar på tigern där i soffan=)..till syrran Zelda skickade vi godis då vi vet att hon uppskattar nåt ätbart istället;)

KRAM på er=)

2009-05-20 @ 05:32:21
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese & Atlas

Ozzy verkar ha haft en kanon dag!!! Härlig tårta och fin present :)

Jag är nog inte riktigt frisk som älskar att ut och springa...men det känns bra ;)



Kram

2009-05-20 @ 07:13:03
Postat av: Lillan & Zelda

Hipp, hipp Ozzy!! Härlig födelsedag du haft!

Jag skulle vilja fylla år varje dag=)

Kram!!!!

2009-05-20 @ 11:08:01
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Carina

Ozzy pojken....GRATTIS :))

Grattis till att du har världens bästa matte som tar hand om dig...blir riktigt rörd av att veta allt hon gör för din skull Ozzy.

Kämpar kramar

2009-05-20 @ 21:23:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad ni är duktiga att kalasa o sköta om varann. Härligt att se o höra om

2009-05-20 @ 22:11:36
Postat av: kats

Grattis grattis på födelsedagen:o) vov vov

2009-05-20 @ 22:47:11
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

men ett stort grattis till dej Ozzy... du får inte skriv så där.. jag börjar ju grina!! ha en trevlig kväll Matte och Husse, ät inte för mycke på "Kon" nu. Hi Hi Hi,,

2009-05-21 @ 19:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0