Signe

Ja då blev det några dagar sen sist.
Var som sagt till veterinären med Signe och i de flesta fall är inte knölarna som sitter som hennes "dumma". Problemet är att de sitter på ett "dumt" ställe så vi ska hålla koll på att den inte växer.

Många är nog ganska less på denna årstid med lera som släpas in och "vinterkläder" som ska bytas till "sommarkläder" Jag tänker som så att så länge man ser att djuren släpar in och byter "kläder" finns det liv, det kommer en dag då man kommer att sakna det ;)
Till och med Ozzy fäller nu och det gör mig så glad! Nu när den hemska kylan är borta så är han så pigg i kroppen, det enda som märks är när han reser sig upp fort. Senast i kväll så skrek han till när han skulle skynda sig till ett mjukisdjur.
I kväll eller i natt ;) så blir det inga bilder. Kanske i morgon.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Therese & Atlas

Hej! Jag vet precis vad du menar. Det är jobbigt med all lort de släpar in och allt hår som släpps, men jag kommer också att sakna de stora svarta, lortiga spåren efter de gosigaste tassar som trampat över vårt golv. 1 min med golvmoppen och det är borta. Jag trodde aldrig att en hund skulle kunna håra så mycket som Atlas gör men det är så värt det. Även om klädrullen är ens bästa vän innan man ska ut på nåt, så kommer jag sakna de vita, krusiga långa hårstånen som finns med precis överallt. Jag har verkligen en speciell hat kärlek till dom :)

Skönt att Ozzy är piggare nu när det inte är så kallt, varmare tider är ju verkligen efterlängtat.

Det blev ett långt inlägg och jag kunde inte ens skriva det utan att tårarna kom...

Hoppas ni har en bra påskhelg!! Kram

2010-04-04 @ 09:03:31
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Annica

hahaha näää jag tror inte du skulle vilja se han peta i det där;)

Håller tummarna att det inte blir nåt krångel med Signes knöl! Skönt att Ozzy är piggare i kroppen iaf.

Ja kom igen nu med lite bilder i din blogg=))) och ha så trevligt med familjen och söndagssteken;)

kram=)

2010-04-04 @ 13:21:27
Postat av: kats

så fina halsband... känner igen 2 st ;o) De sitter jättefint på mina hundar nu... ni är så duktig så...

Skönt att han är piggare och att knölen på Signe inte var "farlig" på det sättet..



kramar om dig och må gott

2010-04-04 @ 21:38:35
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Jo det blir en hel del sand överallt :/ Zelda har inte börjat fälla än så du kan trösta dig med att du snart har ditt gort och när jag dammsugar päls för fullt kan du bara sitta där och gotta dig att du redan haft ditt... däremot skenvalpar hon nu och är helt kocko i skallen!

2010-04-06 @ 23:52:54
URL: http://vattenhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0