Dusch.....

Då har vi gjort den fjärde duschningen inom fyra veckor på Ozzy och jag ser ett bra resultat. Eftersom morsan varken har badkar eller duchkabin som jag utan en dusch som man bara kliver rakt in i så är jag lycklig lottad som får åka dit. Sen har jag räknat ut att hon är glad att få badrummet städat 1 gång/veckan ;)
Redan när jag svänger av vid parkeringen där hon bor så börjar han att gnälla så där förväntansfullt som han gör när vi åker till veterinären och det känns skönt för mig att han gillar sina duschningar eftersom det är de enda som hjälper just nu.


Här är en bild efter dusch innan jag fönat Ozzy, bilderna är inte dom bästa när dom är tagen med mobil.


Här har vi blivit fönad ;)

Den mörka skorven är nu borta efter alla duschningar och huden är ljusrosa och ser frisk ut. Väntar på att lite mer päls ska titta fram, men det känns som en extra bonus för huvudsaken är att klådan försvinner.


Keliga Signe =)


Måste sätta in en bild på Eddie också, han blir lite bortglömd här på bloggen.
Han tränar jag varje dag med pilatusbollen och han har verkligen förstått vad han ska göra. Allt som är lite annorlunda gillar min goa tok Peddan ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina....smyger in ;)

Men....så rörd jag blir av Ozzy och ditt arbete med badning....så glad att det fungerar :)

Menar du med att jag skulle ha varit onyckter i fontänen..jag som älskar att bada....ok, smuttat lite hade jag nog ;))

2010-02-14 @ 23:09:43
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Stackars lilla Ozzy. Bra att det verkar hjälpa och klådan släpper. Gud, vilket jobb du lägger ner på han, jag som klagar när jag ska duscha Zelda typ var tredje månad:(

Vad vacker hon är Signe!

Jag är impad av Peddan som håller på så med bollen, tror inte jag skulle få Zeldis till detta.

Kram!

2010-02-14 @ 23:13:45
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Vad skönt att duschkuren hjälper..

Had jag tagit Doris till en dusch utan väggar så hade hon varit i hela badrummet.. Hon hatar verkligen att duscha. Men att slänga sig i en sjö och simma i timmar, det går bra det ;-)



Kramisar

2010-02-15 @ 09:32:42
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Annica

Jaa jag gillar också måndagar..HELST när man går upp kl 4=(

Men jag förstår att du tycker det är skönt att vara ledig;)

Vad skönt att duschningen hjälper Ozzy...himla jobbigt att behöva duscha han en gång/ vecka så det är tur att han gillar det och vilken tur att du har din mammas dusch att tillgå=)

ha en skön ledig måndag nu då=)...MEN att du är uppe sååå tidigt fast du är ledig!!!!:=)

2010-02-15 @ 10:47:22
URL: http://leonland.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0