Stoppa huvudet i snön eller nått....


Så som Eddie gör på den här bilden ville jag göra natten till lördag. Sista gången jag tittade på klockan, då visade den 02.00. Klockan ringde för jobb kl 06.00. Sov oroligt dom få timmar jag lyckades  sova.
Varför? Jo Ozzy. Han har en kal fläck på ryggen stor som två femkronor, huden är röd och irriterad på hela ryggen. Jag tycker jag är noga med att kolla hans päls med tanke på hans sjukdom men tydligen inte tillräckligt =(
Han har inte haft någon matlust de senaste veckorna, faktiskt lite bättre i dag. Omega-3 oljan som han så väl behöver vägrar han ta och tro mig jag försöker med allt. Nypon pulver och glucosamin likadadant. Däremot så går det bra med Norocarp. Får jag inte i han de han behöver så vet jag faktiskt inte vart detta kommer att sluta.....Usch allt känns så snurrigt och tomt i huvudet just nu, det går inte en dag utan tårar nu för tiden =(((((
När lederna är bra på han så bråkar klådan med han istället, eller är det så att av de båda så är klådan värst just nu och ledproblemet kommer i andra hand. Förstår ni hur jag tänker?
Nu är det iallafall dusch varenda vecka som gäller.
Den här bloggen håller nog på att bli nedläggningshotad, men ska göra några tappra försök för att hålla den i liv. Borde väl vända någongång????? Men som ni förstår så har jag lite annat att tänka på just nu =((((((((
Nog om det!


Jag älskar vintern, men för Ozzys skull så vill jag att det ska bli sommar NU!
Här på våra åkrar brukar hundarna och jag traska runt i snön, behöver jag nämna att jag blir trött fortare än dom ;)


Snöbus =)





Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja ibland vill man bara stoppa huvudet i snön=( när man ständigt går runt med en malande oro i kroppen pga sjuka hundar=( ja fy fan det måste vara ett helvete när det kliar så där på Ozzy och jag tror att den här torra luften vi har på vintern förvärrar det hela.Och när han inte vill äta, han behöver ju sina få kilo han har. Men sen blir man glad när man ser busbilderna på dom=) jag skulle sååååå gärna vilja att Älsa fick busa och springa i snön så där..MEN nej det går ju inte=(

Håller tummarna att Ozzy vill börja äta både mat o medicin och att han blir bättre i huden!!!!!

Kram!

2010-01-25 @ 06:34:05
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese & Atlas

Usch, vad ledsen man blir när man läser om stackars Ozzy med alla hans problem. Hoppas verkligen att han blir piggare och vill ta det han behöver. Förstår att det känns hopplöst ibland och att det blir många sömnlösa nätter. Själv så orkar jag inte tänka på allt elände, försöker att bara ta en dag i taget och se vad som händer, men ibland kommer alla tankar och känslor över en och då blir man väldigt ledsen :(

Här kommer iaf massor med tröstkramar till dig och krya på sig kramar till Ozzy!!

2010-01-25 @ 18:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0