Spondylos

Jag som skulle uppdatera verenda dag den här veckan....Tiden har inte räkt till och efter talat med Annica så tappade jag lust för blogg, berättar om det i slutet.

Onsdag åkte vi med Anna och Peter till Dalarna, vi stannade först vid Clas Olssons för att sen dra vidare till Borlänge och kupolen.
Jag min sullfia lyckades tappa bort en kasse med kläder. Vi fick tänka efter vad vi hade varit och kom fram till att de måste blivit kvar på toaletten =) Men där låg dom förståss inte kvar. Vi frågade på fler butiker utifall de kunde vara där men inte förståss. Då kom Anna med en ide som hon tyckte var långsökt men varför inte, att någon skulle lämnat in dom på den affär dom var köpta. Jag gick till H&M och till min glädje så fanns dom där! Tack ni snälla människor som lämnat in dom. Vi var bombis på att aldrig få se röken av den påsen. Träffade även Therese där, tänk vilken slump allt blev.
Senare åkte vi till Falun på cruising.

Här blir det, ingen kommentar.


Gårdagen tillbringade jag i Öjeparken. Summertime cruisers hade bilutställning.


Här stod vi och sålde korv bland annat.

I kväll styr jag nog cykeln upp mot byn, är Pärsmässa och Nina Söderqvist som uppträder.

Ja så till de tråkiga som jag berättade lite om här i början, ni som är trött på att läsa om spondylos kan sluta här för nu kommer det endast handla om det.
Älsa har varit till Strömsholm efter att blivit mycket sämre och fått konstaterat att hennes rygg ser för jävlig ut. När spondylosen gör en övergång mellan sista ländkotan och korsbenet så kallas det för L7S1-syndrom. Precis det hade Älsa =(  Tydligen är det värre ju längre bak spondylosen sitter. Om ca 2 veckor ska de dit för att göra en magnet rtg på henne för att se om det finns några nerver i kläm runt spondylosen. Annica gick igenom detta för ca 1,5 år sedan, tyvär så gick det inte att rädda Signe. Älsa är vid samma ålder som Signe var när det började på som värst. Att en hund redan vid 4 årsålder ska behöva somna in känns för jävligt och att samma ägare går igenom denna skit en gång till!
Det som skrämmer mig mest är nog synen på spondylos, hör allt för ofta att hunden kan leva med det, är bara när spondylosen växer som det gör ont. Ozzy var ett år när det började, nu är han 6 år och har fortfarande problem med det. Det kommer och går i skov. Just i dag är han bra, i morgon kan det vara helt kört. Det jag vet är att mina hundar inte blir fri från det utan det är bara förebygga och ligga steget före som gäller.
Gissa om jag jag är nervös för Eddie som är kullbror till Älsa. Han har sitt långt bak och han är så mycket grövre och tyngre än vad Ozzy är. Varför ödsla energi på något jag inte kan påverka? Försöker tänka så, men det är inte lätt. Jag håller mina tummar för att Ozzy & Eddie ska slippa de där huggsmärtorna, tycker stelhet och hälta är nog jobbigt och kämpigt för dom.
Jag kan inte vara egoistiskt och låta mina hundar "hållas" för att de ska leva längre. Undvika trappor, inga hundrace, träna osv. Är inte rättvist mot dom. Men den dagen då det tuffa beslutet ska tas kommer det kännas fruktansvärt.  Men jag kommer ha ett rent samveta efteråt att jag lät Ozzy & Eddie ha ett rikt liv och att de verkligen fick vara hund.

Annica du ska veta att jag tänker på dig och Älsa flera gånger per dag. Förra gången sa jag att vi inte skulle måla fan på väggen förren du visste hur det så ut. Nu efteråt vet vi hur det gick och jag vill inte att du ska gå igenom det en gång till. Det får bara helt enkelt inte hända.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Är glad att du hade Anna med i busksen i detta inlägg ;))

Annars är det nästan för jäv... vad tråkigt det var.....Vovvarna ska inte behöva ha det så :(

KRAM

på dig i regnvädret.

2009-07-24 @ 12:56:28
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Jenny & Shira

Blir alldeles tårögd då man läser om spondylosen ( eller hur det nu stavas) Att det ska finnas så mycket skit som kan drabba våra kära fyrfota vänner. Du ska veta att vi tänker på dig och dina hundar!

Varma hälsningar Jenny och Shira

2009-07-24 @ 13:33:09
URL: http://shira.zoomin.se
Postat av: kats

suck så det smärtar i hjärtat...

jag vet hur det är.... suck..



Som jag alltid brukar säga....

-Det ska vara roligt att vara hund.....



Å är det inte det längre finns bara en sak att göra. suck suck



kram på er alla

2009-07-24 @ 18:44:24
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Jag lider med er som har hundar med problem av sin spondylos, peppar peppar så är Atlas än så länge utan symptom MEN jag vet också att en dag går det inte längre.. Jag känner precis som du att Atlas ska få vara hund och den dagen det inte går längre så vet jag iaf att jag gjort det jag kunnat och det som varit bäst för honom.

Jag är bara så jävla ledsen att vi ska behöva gå igenom detta och de människor som tar lätt på denna åkomma har ingen aning om vad de pratar om!

Jag tänker också på Annika mycket och känner så med henne, jag vet iaf att hon är den bästa matten hennes hundar ha kunnat haft för hon älskar dom precis som vi älskar våra hundar och kärleken övervinner allt!

Kram

2009-07-24 @ 21:21:53
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Mycket du hunnit med under veckan!

Ja, den där dj-la spondylosen! Det ÄR inte rättvist....



Och så: kika in på vår blogg, för du har en award att hämta=) Kram!

2009-07-25 @ 19:53:35
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Mitt hjärta värker för Älsa och hennes familj.. Fy så hemskt!! Hon är så ung!

Hoppas Eddie får slippa..



Kramisar

2009-07-25 @ 22:54:46
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Annica

Vill bara säga tack för allt stöd!

Idag är det aningens bättre...törs knappt uttala det ordet...det kan braka när som helst...har funderingar på att möblera om här....vad sägs om sovrum i vardagsrum = adjöss med höga soffor=)..hon skrek som attans när hon klev upp i soffan nyss...svårt att säga nej att vara i soffan när hon jämt är där annars!

Kram!

2009-07-26 @ 17:23:05
URL: http://leonland.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0