Faludjursjukhus

Då har Eddie fått en genom gång.  Sjukgymnasten tyckte han var mjuk och fin i sina leder och muskler. Bra att han har Hd a eftersom spondylosen sitter långt bak så blir det en belastning och då måste höfterna vara ok. Själv har jag tyckt att han blivit svankig och hon kände att han var svag på mitten av ryggen. Vi gick en promenad i rask takt för hon ville se hur han rörde sig och det är som jag alltid tyckt han är väldigt kohasig bak, däremot så har han fina vinklar stående. På promenader springer han mer i galopp än i trav så det ska vi försöka ändra på så ryggen blir mer stärkt. Sen är det terräng och vattenträning som gäller och fortsätta med nyponpulver. Sen tipsa hon om pilatus boll, att hunden ska lägga upp tassen armbågen på den och hålla balansen, bra träning för rygg.
Hon var väldigt positiv till att han inte visa några symtom till smärta och de enda jag kan komma på som han visar i vardagen är att han inte hoppar in i bilen.
Sen tog hon en titt på Ozzy och där är det väl mindre bra om man säger så. Hans bakben har minskat i omkrets med 4 cm de senaste 7 mån i =(  Om det beror på att han inte har vattentränat sen dess eller nått annat vet vi inte. Dessutom så känns det på hans rygg att spondylosen växer vidare och gör han stel =(((((((((((((((((((((
En annan sak som är oroväckande med han är att han inte lägger på sig något, man kan undra om han verkligen tar upp alla näringsämnen som han verkligen behöver.
Ja om ni visste vad jag är glad att vattensäsongen är här ;)
Efter besöket där så drog vi vidare till Smedjebacken där vi blev bjuden på gratäng och stek. Tack Annica och Kenneth för god mat!
Sen stod hundarna för underhållningen =)))))
Se själv ;)











StelOzzy försöker på sig en liten lekflirt ;)

Ja vad säger man om syskonen knas, Eddie mitt i det gröna =)















Dricka snuskvatten efter nån annan, nä jag föredrar rinnande färskt ;)

Blev inte så mycket syskonen knas den här gången ;) Kan hända att de blivit lite vuxen =)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Therese & Atlas

Ja, det var ju både bra och lite sämre med vovvarna, men jag håller med om att det är skönt att vattensäsongen är här. Nu får man lägga lite krut på träning i vatten, men tyvärr så handlar det om sjukgymnastik och inte vattenarbete som jag skulle önska :( Fina bilder från Smedjebacken, de ser ut att ha skoj tillsammans :)

Ha det bäst! Kram

2009-05-31 @ 08:11:41
Postat av: Lillan & Zelda

Hallo! Inte kul med Ozzy...

Men kul i Smedjebacken ser ni ut att ha haft=)

Gillar bilden på Eddies vattendrickande:)

Kram!

2009-05-31 @ 18:35:47
URL: http://he.bredband.net/b581626
Postat av: Anna

Lova att jag får följa med er å bada nå tag!

2009-05-31 @ 20:50:10
Postat av: Annica

4 cm är mycket det!!! Usch o fy...men det var kul att se att Ozzy är riktigt fin i pälsen=) tur han har dej som orkar hålla på med dessa ler schampo bad för dom ger ju resultat!!

Tack för att ni kom och hälsade på, gissa om Bollnästrollet var trött efter att ni åkt, hon åt mat och sen däckade hon ute på gräsmattan, när vi skulle gå och sova fick jag nästan bära in henne=))

Kram!

2009-06-01 @ 07:21:50
URL: http://leonland.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0