Stockholm dag 3



Den här dagen var det tänkt att vi skulle shoppa, men man fick sånt dåligt samvete när man inte utnyttjade en dag ute i solen så det enda jag köpte var ett linne på rea och en tunika, givetvis på Kapp Ahl =))))
Sen promenerade vi återigen runt i stan.


Jag bara älskar gatorna och gränderna i Gamla stan.


Västerlånggatan låg nedaför gatan vi gick och där såg det ut så här, varför trängas när man inte behöver ;)


Så mycket lugnare och skönare, var iallafall inte ute efter att gå i affärer.

 
Men det fanns en liten klädbutik för vovvar som vi passerade, inte för Ozzy och Eddie kanske ;)



Man får hoppas att de som bor här inte har grannar som är nyfikna =)
Gäller att man drar in magen när man går här ;)


En del hade fullt upp med att se vilka som passerade sin gata =)


Vi gick över till Skeppsholmen och Kastellholmen.


Där var det fullt med svanar.


Jag tyckte de såg för festliga ut när de "tippa" sig själv i vattnet för att leta mat. Fick mig att tänka på undervattens apportering =)


Fåglarna som låg och sola var inte ett dugg rädd för oss människor.


Vi hann med mycket på dom här dagarna, väldigt intensivt och många kilometer promenerade vi. Vädret var kanon och tiden bara rinner ifrån en när man är där. 
Men hemma har man ett helt gäng med "fyrbeningar" som man längtar hem till så för mig är det ganska lagomt med dessa dagar.
För väl hemma så blev vi mottagna av två som säkert undrade vart vi hålt hus någonstans ;) 

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Efter att ha läst och tittat på bilder i bloggen från Sthlm så känns det som att jag också var med där=)



Kram=)

2009-08-12 @ 07:37:37
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Du har varit på en otroligt fin resa, gått i gränder som jag inte veta att de funnits....glad att få vara med här på bloggen :)

Men visst har vi allt det ganska bra här hemma ;)

....vår strand på DV är som en öken, tror att solen har lyst starkast där på semestern ;/

2009-08-12 @ 07:45:23
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag gillar den jättemycket faktiskt :) Pryder min uteplats bra tycker jag

2009-08-12 @ 08:59:12
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Sussi

Man vill ju verkligen inte vara instängd i butiker när solen skiner..

När vi åkte till Göteborg för att shoppa så var det molnigt, perfekt shoppingväder :-)



Kramisar

2009-08-12 @ 11:19:52
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Lillan & Zelda

Men åh vilka underbara dagar i Stockholm! Kanonväder ser det ut som ni haft åxå!

Det är så roligt att läsa dina bloggberättelser, du är duktig på skriva.

Kramis!

2009-08-12 @ 22:15:19
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Therese & Atlas

Superfina bilder från gamla stan, det är vackert där. Gillar den på hunden som kikar ut genom fönstret, hihi

Det går att lära sig att gå i klackar även om det är ovant i början, man tar några drinkar så känner man inte om fötterna gör ont förns dagen efter... ;) Dock går det ju inte att ha jätte höga om man ska gå mycket, då får man ju kanske välja liiite lägre :)



Kram

2009-08-14 @ 07:49:22
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Carina

Nää...inte kommer tanten ut på sådant inte ;))

Jag har faktiskt inte änns lust till att vara ute i detta väder :/

Men karnevalståget vill jag inte missa...och vi är så klart inte med i år heller..suck.

2009-08-15 @ 18:03:06
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0