Halt igen =(

Jo det är faktiskt sant. Hundarna fick träna i vatten i går och i dag är Ozzy halt och stel. Började redan i går kväll. Han ser ut som en gammal gubbe när han rör sig stackarn. Jag tror och hoppas på att det "bara" är träningsvärk. Eddie som simmade mer än han syns inget på så det är uppenbart att Ozzy är en "Porslinshund", uttrycket snott av Annica ;)
Bjuder på lite bilder från gårdagen.


En blöt Eddie jagar Kira.


Eddie


Eddie


Ozzy


Ozzy med antenn där bak.


Ozzy med sin favorit kompis Kira.








Sista bilden för den här gången blir på min trogne vän Ozzy. Mår så dåligt själv när jag ser han lider och har ont. Vill inte göra någonting tappar lusten för allt.
När vi går ett steg framåt så blir det alltid två bakåt.
Måste träna Ozzy så han bygger upp muskler pga spondylos, tränar han blir han halt och stel. Vilken jävla balansgång det ska vara med allt. Fattar inte att man kan säga att en hund med spondylos kan leva ett normalt hundliv. Då skulle jag vilja veta vad dom anser är normalt?

Nä nu måste jag dra i väg till jobbet.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Men jag har ju missat att du uppdaterat!!!

MEN vad tråkigt det är att "porslinshunden" är halt =( och simning ska ju vara bra!! Ja du då är det inte lätt att veta hur man ska kunna träna han på för vis?? Måste säga att jag nog ALDRIG sett en hund med rakare bakben!!! HAN har ju faktiskt INGA vinklar bak!!!!

Vad fin den första bilden på Ozzy o Kira är=)



Ja jag ser rolig ut i våtdräkten=)...det är Kenneth i bakgrunden=)))

Kram=)

2009-07-05 @ 21:12:47
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Ja, uttrycket porslinshund=landseer är så talande...och så tråkigt...

Jag blir så ledsen för er skull. Ja, den balansgången är inte lätt...

Härliga badbilder iallafall!

KRAAAAAAM!

2009-07-05 @ 23:27:20
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Therese & Atlas

Usch vad tråkigt att du inte ens ska kunna träna honom i vatten utan att han blir halt. Då är det inte lätt att veta vad man ska göra :( Det var ju inte precis så här man hade tänkt att vi skulle blogga om våra hundar...jag hade velat skriva mer om fart, fläkt och framgång på träning/tävling... Kul att få se lite vattenbilder iaf =)

Kram på er!

2009-07-06 @ 07:33:12
Postat av: Sussi

Nu har visserligen inte min hund spondylos men hon börjar bli lite till åren och blir lätt stel och haltig när man gjort massa saker dan innan.. Vi har märkt att det blir bättre när man stretchar henne direkt efteråt. Sen har vi ett naturpulver (kommer inte ihåg vad det heter nu) vi ger henne till frukosten varje dag och hon har blivit mycket bättre.. Pulvret tror jag i och för sig kanske inte hjälper mot spondylos men man vet aldrig!



Ha en fin dag

Kramisar

2009-07-06 @ 07:50:07
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0