Äntligen en spark....

Nu ska ni få hänga med på en sparktur. Har länge pratat om att jag ska köpa mig en spark och förra helgen blev det äntligen av.

Min mamma och moster Birgitta lämnade av mig här och sen skulle jag sparka hem över.
Häng med vettja!


Här håller vi vänster mot Ovanåker, lite svårt faktiskt att hålla balansen när man inte är van =)




Vilket härligt sparkföre vi har.

 
Här kan ni skymta Gårdstjänstberget där slalombacken ligger.



 Tur med vädret har vi också, så skönt när solen skiner.


Bara att sparka på.......


Ser ni masten på Kråkberget här? Snett till vänster om den är vårat slutmål, Böle ;)






 
Här har vi Ovanåkers kyrka och många minnen har man därifrån.
I dag är det precis 1 år sedan min farmor gick bort så jag ska nog dit och tända lyktan på hennes gravplats. Vi går mycket förbi här med hundarna och på vinterkvällarna  så är det mäktigt att se alla ljus som är tända, så otroligt vackert. 



Över den här bågbron ska vi, på sommaren brukar ungdomarna dyka från den. Jag min fegis har aldrig vågat det =) Skulle ni göra det?

 
Här ser ni vårat hus, inte så långt kvar. Börjar nog bli lite stum i bena ;)


Många lador har vi passerat.

 
Här är två bondgårdar från Böle, vänstra "Klases" högra "Brottoms" Har med all sannolikhet stavat fel =)))


Oj! här pratar vi gårdar så vi glömmer bort att vi ska svänga av här vid postlådorna.

 
Men nu är vi snart framme, lite nedförbacke dessutom så man kan vila bena lite ;)


Framme!

 
Ozzy och Eddie blir glada av att ha sin matte hemma igen.....


.....och högvinsten blev när "morfar" kom med knäppkorv åt de fyrbenta och semlor åt de tvåbenta ;)

Hoppas ni inte blev alltför trötta ;)

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilka härliga bilder.. Jag är inte trött alls för jag satt inlindad i fårskinn på sittplatsen hihi

En spark skulle jag också vilja ha.



Ska du till Studenternas alltså? Jag är ingen bandyfantast men nån gång har jag tittat :-)



Kramisar

2010-02-15 @ 20:01:36
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Det ät inte klokt vilka underbara vinterdagar det har varit nu...nästan så man inte vill att det ska bli vår och sommar men bara nästan ;-) Härligt att få åka med på din nya fina spark!

2010-02-15 @ 20:49:09
Postat av: Lena

Det är inte klokt vilka underbara vinterdagar det har varit nu...nästan så man inte vill att det ska bli vår och sommar men bara nästan ;-) Härligt att få åka med på din nya fina spark!

2010-02-15 @ 20:50:50
Postat av: Annica

vad kul att du blivit med spark=))och kul att vi fick "åka" med på premiärturen=) jättefina bilder!

Men jag måste då säga att jag skulle hellre delat korven med hundarna än att ätit semlorna;) det är ingen favorit hos mej=)

2010-02-16 @ 07:09:43
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Vad kul att få följa med på sparktur! Perfekt dag, otroligt vackert ni bor!

Näe, jag skulle aldrig dyka från bron, inte heller...

Jag gör som Annica, delar korven med henne och hundarna=) Semlor är läskiga:(

2010-02-16 @ 13:48:12
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Christel och Herman

Tack för att man fick följa med på sparkturen. Underbara vinterbilder. Vad fint Ni bor. Skönt att Ozzy blir bättre och bättre.



Kram Christel.

2010-02-16 @ 21:02:35
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Carina

Vilken shön tur på spachken....jo, jag känner att jag blev lite stumm i benen ja mä ;)

2010-02-19 @ 08:00:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0