En av mina bästa dagar....

...........och det är den här mannen skyldig till ;)


Nu undrar ni kanske vad han har ställt till med ;)
Var till faludjursjukhus och träffade sjukgymnasten som i stort sett bara sa en massa positivt. Eddie var dåligt musklad i fjol när vi var dit men nu tyckte hon han var mycket bra och inte ojämt fördelad som det kan bli när de kompenserar för smärta. När det gäller Ozzy så strävar man åt att han ska lägga på sig och med Eddie har jag i bland varit orolig för det motsatta men han var helt perfekt. Det bästa av allt är att han byggt upp muskler där spondylosen sitter vilket är kanon. Det som inte var fullt så bra är hans svank som vi måste jobba på och där fick jag bra tips på hur man kan göra.
Att äntligen få resultat på att allt man gör och lägger ner går inte beskrivas. Det behövs verkligen för att få ork och kraft. Nu är mina batterier fulladdade ;)
Tyvär så syns det inte så tydligt på den här bilden, men här har han precis kommit hem från Kats som hjälpt han med vinterkappan. Han blir som en ängel.


Här träffs Ozzy och Hugo lösa tillsammans för första gången. Kira ser lite ut som, skit i han jaga mig istället ;)


Hugo var väldigt imponerad av Ozzy =)


Ozzy var hur duktig som helst mot han.






Som vanligt blev Gunilla och jag stående och bara njöt av att titta på dessa tre underbara fyrbeningar. Vi skulle kunna stå i timtal och bara studera. Det kallar jag livsnjutning!



Simtränade Ozzy förra veckan. Till en början gick det bra men när jag tänkte passa på att schamponera han också blev det tyvär för kallt och han började krampa i musklerna. Vem kunde tro det mitt i sommaren. Då börjar man förstå hur illa hans kropp är. Men nu vet jag till nästa gång och han har trots allt en energi och fart som aldrig tidigare. Så det gäller att uttnyttja de på rätt sätt.

Nä nu väntar bädden.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Så härligt att läsa....jag vet vad jobb du lägger ner på dina små pojkar :)

.....en annnan sitter mest i hamocken och slappar ;)

Nä, ska storstäda sovrummet idag :/

2010-06-22 @ 12:08:50
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad fluffig och fin han ser ut peddan=) tänk om dom kunde ge f*n i att lorta ner sej när dom är sååå fina i pälsen!!

Vad skönt besked du fick hos sjukgymnasten!! Toppen.

Jag ska till massör med Älsa nästa vecka igen, nåt låser sej ibland när hon reser sej=( kan vara den där muskeln på insidan låret som spökar igen, annars är hon super pigg och glad=)

kram!

2010-06-22 @ 12:25:46
Postat av: Therese & Atlas

Men vilken trevlig läsning om Eddie, gud så skönt det måste kännas att få lite resulat för mödan. Hoppas ni haft en trevlig midsommarafton! Kram

2010-06-26 @ 08:33:17
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Zelda & Ninja

En uppdatering! Grattis Carina!;) Dessutom en uppdatering emd trevlig läsning, gôtt att det gått framåt!

2010-06-27 @ 16:30:10
URL: http://vattenhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0