Vår

Ja äntligen så är den här! Känns lite som att , jaha då klara vi av den här vintern också. Har inte varit kul med dessa minusgrader och Ozzy som fått kramp redan vid -15. Han får fortfarande duscha 1 gång i veckan, pälsen är betydligt finare förutom på svansen som skorven fortfarande sitter kvar. De var ju där de började en gång i tiden.

Har försökt finna lite motivation på vattenträningsidan, så jag var in och kollade på lite tävlingar. Såg att de skulle vara en i Hudiksvall, nästan på hemmaplan ;) Ska faktiskt försöka samla min energi och göra upp lite mål för Eddie och mig men det är inte lätt när luften totalt gick ur mig när det gäller Ozzy och hans värk. Men ska den även få förstöra för mig och Eddie?

Såg så skönt ut så jag passade på att gå ut och fota lite i solen i dag, men fy vad det blåste kallt.



Hörde en katt jama och hundarna var snabb med att visa vart ljudet kom i från.....

Sotis hade klättrat upp i "vedbon" och ville minsann också tala om att hon var ute.


Eddie plockade med sig en vedpinne och började göra flistugg.


Kämpar på bra tycker jag.


Men så får han syn på något........


........och då tar Konstapel Ozzy över.


Tänk vilka konstverk naturen kan göra.


Dessa isbilder är från mammas careport.


Ja äntligen så har solen tittat fram från berget. I morgon ska jag och Gunilla åka längdskidor så då hoppas jag på fintväder och att det är lite folk i spåren;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

well well... nej nu har han nyst 4 ggr...men antar att han känner sej smittad;)

Ja visst är det skönt att den värsta kylan är borta nu.

Men hjälp..du menar väl att det INTE ska vara folk i spåren om du ska åka=))))

härliga bilder du tagit.

Kram=)

jag kan inte svara på mail..jag kan ta emot!

2010-03-16 @ 14:52:22
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Carina

Så ni har börjat med fliseldning ;)

Du kämpar på med gamgubben du...men det ger resultat också.

Klart ni ska tävla...Heja heja !!!!

2010-03-16 @ 19:37:44
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Jasså, du åker längdskidor du!? DET ger jag mig inte in på, då bryter jag bena av mig=)

Ja, nu längtar jag åxå till våren, så fina och härliga dagar nu. Men snart klagar man på all lera... det har ju varit så rent och fint i vinter.

Kramis!

2010-03-16 @ 23:03:52
URL: http://vattenhunden.wordpress.com
Postat av: Annica

Godmorgon!

När du vaknat ur din törnrosa sömn kan du väl ringa mej innan du ger dej ut på skidor=)

2010-03-17 @ 06:01:44
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Sussi

Vilka fina bilder på istappar du tagit. Vad skönt att skorven börjar gå över. Sånt kan ju klia nåt så fruktansvärt!!



Ha en riktigt bra dag

Kramisar

2010-03-17 @ 08:08:15
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Christel och Herman

Klart att Du skall tävla med Eddie. Vi har också börjat kika på tävlingar, även vattenläger. Dom vattenlägren som Newfoundlandsklubben anordnar var lite för dyrt tyckte vi. Det låg bla långt ifrån oss, stugpriserna kostade en hel del och även kursavgiften var lite hög. Vi har bestämt att vi åker och tränar i Backamo i stället för vattenläger och sedan åker vi och tävlar. Ja om nu vi är redo för tävling i år, får se. Vi tränade ju inte mycket förra somaren, så vi har ju lite att ta igen. Vore ju super om vi träffades på nån tävling.



Kram

2010-03-18 @ 09:20:45
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Therese & Atlas

Det känns såå härligt att vintern är över för denna gång, nu vill jag ha mer sol och värme :) Vad roligt att du planerar att dra igång träning med Eddie, jag ska också ta tag i det med Atlas så småningom.

Kram

2010-03-18 @ 15:20:31
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Maaria

Klart det ska du prova vattentävlingar Eddie:) Han tycker kanske skönt att ha egen tid med dej ibland =) Oj vad mycket päls har Eddie..Skönt att det har blivit varmare för Ozzy..Härlig vinterbilder har du tagit..Ha en bra helg.. Kram

2010-03-18 @ 15:59:40
URL: http://www.landarias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0