Både glädje och sorg......

Ozzy gjorde illa sitt ben i lördags. När jag kom hem från utställningen i Högbo så skrek han till men gick som vanligt. Märkte sen när han skulle lägga att något var fel, han skrek till och börja slicka sig runt mun stressigt. Ville inte vara ifrån mig.
Blev så klart oroligt att något hade hänt i ryggen med tanke på spondylosen, men jag avvaktade till söndagen. Då såg jag tydligt att höger framben var svullet och han skrek hela tiden han försökte lägga sig. Ringde veterinär som ville vi skulle komma nästa dag och rtg. Väl där så konstaterade hon att han hade en kraftig muskelbristning. Svullen och varm som en panna. Han slapp rtg. Nu är det vila och ökad dos av medicinen han redan äter. Han är så stel i rygg och bena bak pga av spondylosen så troligen gör han sig illa på andra ställen när han ska kompensera. Visst spondylos kan många hundar leva med utan att det ens märks eller framkommer att dom har, men kom i håg det finns dom som har ett rent helvete med den sjukdomen!

Till någon roligare...... Eddie och jag går sökkurs och tusan vad kul vi har. Visste från början att jag hade mycket att jobba med. Eddie är ju lite mattekär och småskraj för främlingar så jag har tagit det mer som en utmaning och lärdom. Med figgar som gör ett jättejobb och två bra instruktörer har han gjort framsteg som jag inte trodde skulle vara möjligt. Vi har himla skoj och är bara i början men det går framåt ;) Svårast just nu är markeringsövningar men vi kämpar på!

Kullarnas Deserible "Wilma" fick i fredags somna in.
Hon har betytt otroligt mycket för mig då det är tack vare henne Ozzy och Eddie finns här. Hon var den första landseer jag träffat och minns så väl hur stor jag tyckte hon var.
Du kommer alltid ha ett stort plats i mitt hjärta go Wilma!
Som din matte säger, nu springer du säkert omkring helt frisk i din kropp som när du var ung.

Lite bilder på Ozzy och Wilma.

Till minne av Wilma........



























Kramisar!



Kommentarer
Postat av: Annica

Ja usch o fy när dom får så ont att dom skriker=( då är det inte lätt att hålla tillbaka tårarna, man är ju så maktlös när dom tittar på en med sina kloka ögon!! En muskelbristning kan väl sitta i bra länge va?

Vad kul med Eddie att det går framåt på kursen=))

Ja jag fick ju också äran att träffa Wilma några gånger=) hon fick ju ett långt bra liv vad jag förstått=)

kram!

2010-09-08 @ 16:18:33
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Postat av: Therese & Atlas

Hej. Stackars Ozzy, han får stå ut med både det ena och det andra. Tur han har en matte som gör allt för honom. Det är verkligen tufft när ens älskade djur inte mår bra även om jag inte kan föreställa mej hur du har det, med tanke på hur drabbad Ozzy är :(

Även jag fick ju äran att träffa Wilma ett par gånger, härlig hund! Det var så roligt när vi var hemma hos hennes matte och tränade =)

Kramar!!

2010-09-09 @ 10:09:57
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Aqua Seer's Kennel

Usch, lider verkligen med er. det är aldrig kul när hundarna inte mår bra. Har precis tagit bort min ena tik alldeles för tidigt (blev bara 2,5 år) på grund utav smärta i bakben och armbågar. Hade D höfter med 2:or på armbågarna. Hoppas han blir bättre snart...

2010-09-15 @ 16:37:08
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Trollskogen;)

N.u Ä.R d v.ä.l D.A.G.S a.t.t U.p.p.d.a.t.e.r.a

e.l.l.e.r ä.r d.u k.v.a.r i U.l.l.a.r.e.d????????

~på~~ lördag vinner vi storkovan~~=-))

2010-10-01 @ 08:52:26
Postat av: Gääääsp

1 Månad sen du orkade blogga=( kom igen nu!!!!!

2010-10-05 @ 17:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0