SA (sebakös adenit)

Inte var dag man får hänga med en grabb in i duschen, så tjejer passa på ;)


-Jaha matte, du tänkte ta lite nakenbilder du????


Är ju några år sen Ozzy fick den diagnosen nu och det sista året har vi duschat varje vecka med gott resultat.
En bild före dusch. Som ni ser har han en "rand" efter hela sidan där man ser vart pälsen växer dåligt.


Använder just nu ett tjärschampo som funkar bra. Har provat många sorter men den och ett lerschampo funkar bäst.
Sen får den "goa" in sig i några minuter innan sköljning.


På dessa bilder ser ni skorvet som lossnar vid duschningen, lika mycket varje vecka.




Dessa bilder är inte roliga att se, man ser tydliga röda märken som är lite såriga.


Det är just när han är blöt som man tydligt ser vad sjukdomen ställt till med.


Snällare hund finns inte i mina ögon ;) Han stor tålmodigt varje vecka med detta och denna hundfön saknar en ljuddämpare, låter fruktansvärt och man ser hur vattnet bara "försvinner" och hunden torkar snabbt.


Här hamnar en del av skorvet ni såg tidigare.




Den här skulle jag för allt i världen inte vilja vara utan. Torkar hunden på några minuter, dock inte under tystnad ;)


Då var man nybadad och klådfri =)
Han är bra mycket bättre nu mot för hur han var tidigare. Mer päls och mera liv i den, dock är svansen ett minne blott. Men skönheten kommer ju som ni vet inifrån =)


Ozzys "piprensare" .



Här en hälsning från Eddie med 100% landseerdreggelkärlek!

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Vilken himlans JÄVLA tur helt enkelt att Ozzy hamnade hos dej!!!! HUR många skulle orka att hålla på med detta duschande varje vecka?! Och sen att du åker iväg och gör det också, och sen efter det skura duschen du lånat...hurra för dej Carina=)

Sen att han drabbats av detta skit är ju bara för jävligt ledsamt! Men måste säga att han ser jättefin ut nu i pälsen ändå! Tack snygg Ozzy att vi fick följa dej in i duschen;)

Och den där kärleks förklaringen från Eddie peddie tackar vi för;)

kram på er!

2012-02-02 @ 06:48:40
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Postat av: Lillan

Kan bara hålla med ovanstående: Vilken tur att han hamnade hos dig! Vilket jobb du lägger ner på honom för att han ska må bra.

Jag klagar om jag ska duscha Zelda en gång i månaden!

Fruktansvärda dj-vla sjukdom säger jag! Inte nog med Spondylos liksom...

Vet du om fler Landseer har SA? eller är Ozzy enda kända fallet?

Kram!

2012-02-02 @ 19:12:04
URL: http://vattenhunden.wordpress.com
Postat av: Tini

Heej!



Efter att du skrev om SA till mig efter att jag var orolig för Ambra, så måste jag säg att jag fortfarande är ganska nojig efter att ha sett Ozzy nu:(

Visserligen är det inte alls SÅ ILLA med Ambra,men den "randen" du beskrev och som man fick se bild på, exakt så ser Ambra ut "typ" jämt.. Hon har inget skorv eller så irriterad i huden som din lille, men jag kan inte säg att hon är vacker i sin päls..



Måste också säg att jag håller med ovanstående. Vilket jobb du lägger ner på detta, du ska ju ha all ära. Men vad gör man inte för de underbara liven:)



Ha det super!



Tini / Ambra&Ingo

2012-02-20 @ 21:15:16
URL: http://nuffe2010.blogspot.com
Postat av: Lillan

Nähä... inget nytt inlägg idag heller... ;)

2012-02-22 @ 18:12:04
URL: http://vattenhunden.wordpress.com
Postat av: Smse Hund&Foto

åh stackars killen! Hoppas det blir ännu bättre för er och eloge till dig som kämpar på! Keep on going :)

2012-02-28 @ 02:19:16
URL: http://chiruna.se/blogg
Postat av: Lillan

Men jösses vad du vräker på med inlägg i år ;) Hur går det med nyårslöftet?=)

2012-03-23 @ 21:51:03
URL: http://vattenhunden.wordpress.com
Postat av: Annica

men snällaaaaa blogga lite nu då !!!!!! Att gammeln redan skulle ta dej trodde jag väl aldrig;) nog orkar du skriva några rader om vovvarna och nån enstaka bild har du säkert tagit;)

2012-06-26 @ 17:38:21
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Postat av: Jag igen...

Uppdatering, tack! ;)

2012-08-09 @ 15:46:53
URL: http://vattenhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0