Söndag

Har precis suttit och bortsat Eddie. Tror han släpper all päls just nu. Fick i hop en kasse som jag ska lämna till en som stickar vantar, mössor och halsdukar. Har själv vantar som hon har stickat. Jag kan lova att de är varma och sen är det skoj att pälsen kommer från Ozzy och Eddie.

Jag slutar aldrig förvånas över mina hundar, förra fredagen så var jag bjuden till min mamma på mat och "egen bingo". Nu tror man kanske att det var hon som lagade maten men det var min moster Birgitta som stod för det. Tre rätters blev det och det var hur gott som helst. Hur som helst hade jag tagit med mig Ozzy. Bingon består av paket som var och en köpt och slagit in i paket. Alla dom la vi sen i morsans säng. Även Ozzy hade fått två bonus paket som fick ligga där.
När vi sen fick bingo så fick man välja ut ett paket. Ozzy fick ta sina också och öppnade de snabbt, la sig under bordet för att tugga i sig innehållet.
När vi spelat ett tag så fick Birgitta se att han låg och gnagade på en plastslev och en visp. Den "lilla" fräckisen  hade tagit saken i egna tassar och valt ut egna paket utan att vi märkt något. Snacka om paradiset för han som älskar att öppna paket.

Mina tävlingsplaner för Ozzy har nästan gått i krach. Han blev halt fram förra veckan och fick börja ge han Noracarp efter samtal med vet. Han har även tappat mycket päls på ryggslutet och är som skorvlig i huden. Ska till veterinären på tisdag för att kolla upp det. Jag vill så gärna tävla med han, men inte till vilket pris som helst. Viktigaste är att han inte har ont. Så vi får se hur det går.........
Nu ska jag lägga ner mer tid på Eddies träning istället och jämför man med Ozzy så känns det ungefär som att hoppa bungyjump.......... Nä då, han har verkligen gjort framsteg.

Nä nu ska jag hänga en tvätt för att sen gå och läsa en bok.

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas du får posetiva besked hos vet. idag.
Huvudsaken att han får leva ett smärtfritt värdigt hundliv :/

2008-04-07 @ 14:49:04
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Carina

Hur gick det för Ozzy???
Träffs ju inte förän nästa vecka vi :/

2008-04-10 @ 22:36:38
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0