Eddie the beast 4 år!

Grattis min "lill kille" på 4 årsdagen! Tänka att du hunnit bli så gammal. Minns än i dag när vi åkte ner till Annica och Kenneth i Smedjebacken för att sen samåka och titta på Y-kullen i Vinslöv, den där dagen då det vräkte ner snö. Sen åkte vi ner igen på min 30-årsdag för att hämta er, min bästa present till mig själv någonsin!
Klicka  HÄR så kan ni läsa och se mer av Y-kullen och läsa lite om Eddie.
När han var valp så minns jag att han var en ganska lugn kille men tyckte då att han verkade lite tuff, snacka om fel jag hade. 
När vi gick allmänlydnad var han den absolut skälligaste och drygaste hunden på hela kursen. Minns en gång när vi tränade inkallning, han var på väg mot mig och stannade tvärt för att sen springa och "Busa" med de hundar som stod och väntade på sin tur. För att inte tala om den gången vi satt i klubbstugan och hade teori och han lyckades åla sig ur bilrutan som max var nervevad till 2 dm. Jag skämdes varenda gång =)
Han har så svårt att koppla av med andra hundar, vet med mig att jag varit dålig att träna på detta. Han söker ofta stöd hos Ozzy.
Sen har han tuggat sönder en stor biabädd, husses bäddmadrass, mattan bak i bilen+kablar, papper till tidningsinsamlingen, 1373 st skor, kablarna bak i Audin och en massa saker som jag har förträngt.
Han är en otrolig busig och leksjuk hund som säkert hatar att bli vuxen.
Men en sak är säker och det är att han har lärt mig otroligt mycket de här åren. Ozzy och Eddie är som dag och natt.
Nu när han är 4 år så upplever jag han betydligt lugnare, men med det så menar jag inte att han är lugn ;)
Nu kanske det låter som om han bara är dryg, men så är det inte. Jag ÄLSKAR den här killen!
 
När det är kalas här så ska det självklart bjudas på Tårta.







Doris och Evelina var bjudna hit. Till Eddies lycka hade de även paket med sig =)



 
Kolla in Doris stora gap.




Eftersom det ätits mycket godsaker i kväll så spar jag med mitt paket till han, en falukorvsring =)

Jobbar kväll i morgon och dag på nyårdagen, men har man varit ledig över jul så får man vara nöjd ändå ;)

Eddie visade lite tecken på oro i går när det sköts raketer, han söker stöd hos Ozzy som än så länge är lugn vid smällare. Hoppas ALLA hundar slipper bli skrämda i morgon, men det är väl en omöjlighet.
Önskar Er ALLA Ett Gott Nytt År!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Dizel

Grattis på stora dagen.

Taskig matte du har vänta med paket???

en korvring slinker ju ner hur lätt som helst..

Husse Janne hälsar

Leonbergen Dizel

2008-12-31 @ 10:24:07
Postat av: Carina

GOTT NYTT ÅR!!

ETT STORT GRATTIS till EDDIE !!!

Så härligt du beskriver din lille....stor men liten i sinnet :)

2008-12-31 @ 22:05:12
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Softa vid TVn....trodde jag då, det blev främmande av smått och jag har lekt hund och älgjakt med en busig 3 åring.

2009-01-01 @ 17:37:02
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: kats

fniss fniss... boken ja... sidan 14 kanske jag har kommit till... å det är inte fys boken som jag borde läsa... utan en bok om ceasar,.... fniss ... det tar tid det här vett du;-)) fniss..



Sånt härligt hundkalas ! ett stort GRATTS i efterskott... jag upptäckte i går att kocco skulle bli 9 år....hemskt men i natt när jag itne kunde sova som vanligt kom jag på att hon bara blir 8...pust... .. vilken koll jag har..:o)



kramar om er

2009-01-02 @ 10:23:23
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Sherry & Co

hej bror & Co. Ser att ni haft det gott och bara njutit av livets goda. Ingen dålig tårta. Jag fick "bara" glasstårta men lika gott det. Matte är dålig med att fota men ni är så söta hos er. Vi klarade nyåret och ingen rädder för smällare här. Men visst har jag lite av dina maner oxå. Ha ett gott liv framöver

alla hälsar

2009-01-03 @ 18:11:15
Postat av: Christel och Herman

Stort grattis till Eddie på 4-årsdagen i efterskott. Stora killen nu ju. Underbar tårta, såg mycket god ut och en massa presenter. Härliga bilder som vanligt på både kalaset och julfirandet. Själv ligger jag i en dunderförkylning och har legat sedan innan jul. Julfirande och nyårsfirande fick det bli ändå, men jobbigt har det varit och är det fortfarande.



Kram till Er alla.

2009-01-04 @ 15:17:33
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Carina

Hur mås det i Bölehuset....snorigt och dant har jag hört :/

2009-01-07 @ 22:40:20
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Hur mås det i Bölehuset....snorigt och dant har jag hört :/

2009-01-07 @ 22:40:45
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0