Julfirande

Då har man firat jul med en del av släkten. Gick av mitt jobbarpass tisdagen dan före dan. Hem och packa åt mig och hundarna, duscha och stressa på. Tycker jag gjorde det rätt bra, allt på 1 tim.
Sen bar det upp till "Byn" för att hämta morsan och farsan. Lovar att många har synpunkter på att dom åkte tillsammans ner till Västerås där vi firade jul med syrran och hennes familj. (De är skilda sen jag var 17 år)Men om det funkar och allt är bra varför göra tvärtom bara för att andra har problem med det. En moster till mig brukar säga, att har man en gång kommit in i den här släkten kommer man aldrig ut ;)))))
När vi var i Bollnäs var det nån snille som nämde ostkaka och munk..........Man kan fira jul utan det. Är dom dessutom i frysen så går det bra att äta den vid något annat tillfälle ;)
Min mamma brukar alltid ha roliga kommentarer och den här gången så frågade hon mig vad de lysande pinnarna var för något som stod på så många gårdar. Upplyste henne om att det var flaggstänger med en ljusslinga =))))

Självklart så kom tomten, men jag måste varit riktigt elak för inga paket till mig, men dessa killar fick en hel del.







Mycket och god mat fick vi. Man gör inget annat än och äter kring jul. Var lite orolig hur Eddie skulle göra när tomten kom men det var då inga problem.





Alla var inte särskilt nöjd över att vi kom ner för att fira med dom, men det löste vi med kompostgaller så Smulan och Maja kunna få vara ifred på övervåningen.



Prinsessan på ärten =)

Ozzy var hur lugn som helst, han var som Ferdinand fast blommorna var utbytta mot mjukisar som han låg och snuttade på.
Eddie ville leka med Pontus i stort sett HELA tiden, finns ingen som orkar det. Så himla "iglig" man kan vara.



Som vanligt när man har kul så rusar tiden och på juldagskvällen bar det hemmåt, vi hade en annandagsderbymatch som vi inte ville missa.
Tack syrran och familj för att vi fick komma till er och fira jul!

Brorsan och hans familj träffade vi bara en snabbis den här helgen.

Gårdagen brassa jag, morsan och moster Birgitta till Bollnäs för att fynda på rea. Jag som INTE skulle inskaffa nya tomtar misslyckades. Men vad gör man när det hänger dregglande halvapriset lappar över en i varje affär?
Kvällen bestod av middag hemma hos oss, kalkon och potatisgratäng.

Varit ledig fyra dagar över jul och haft fullt upp varenda timme känns det som. I dag var jag åter på jobbet och det kändes som det skulle bli skönt att få "vila" upp sig =)))))
Längtar till en sovmorgonsdag då hundarna och jag bara kan gå och filosofera för oss själva, om jag inte är så blir jag nog en enstöring i framtiden =))))))

Dagens sista bild blir några tomtar och tomtemor =)



Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Therese & Atlas

Hej och god fortsättning!!! Du verkar haft en bra jul, samma här!

Jag känner ungefär som du att man inte har en enda sekund över när man är ledig, fullt upp hela tiden. Ha det så bra! Kram

2008-12-28 @ 19:44:35
Postat av: Lillan & Zelda

Halloj! Nämen fick du inga klappar?=)

Vi har åxå vart på mellandagsrea, fast i Karlstad, och inte en enda tomte blev med mig hem=) Däremot en hel del andra "bra å ha"-grejer.

Ha nu ett riktigt gott nytt år!!

2008-12-28 @ 20:06:53
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Carina

Så grabbarna skötte sig hyffsat i Västerås...förstår Eddie att han vil busa med sin kusin ;)

Problem att folk kan umgås med varandra fast man är skilda ???? ja,ja vissa måste ju bry sig så är det bara :/

Hoppas nu att du sköter dig bättre nästa år så du får någon klapp du också...jag fick iallafall två och en halv ;)

Ses imorgon på jobbet...det hänger något snyggt på gardinstången i köket ;)

2008-12-28 @ 22:42:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina

Ps. Tomten var ju snygg...lägg in en flört vet ja ;)

2008-12-28 @ 22:44:26
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Kicki

Men Carina. HUR kan man glömma ostkakan?? ;) God fortsättning. Kramen

2008-12-29 @ 21:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0