Julgodis

Inte för att vara tjatig, men det snöar i dag också. Men det gör mig ingenting för det är så fint med snö och att hundarna släpar in den rör mig inte i ryggen. Då är det värre när tomten är full i lera, för de finns det gott om hos oss. Den tar aldrig slut =(  När det fryser på och blir vinter så tror jag hela huset rör på sig. Många jular man knappt fått upp ytterdörren för hela bron har rört sig uppåt. Men sen vi dränerat och lagt markskivor så är det bra mycket bättre och till och med toalocket uppe går att ha uppfält utan att det trillar ner =)

I går gjorde jag två sorters julgodis. Här är ingredienserna till den första.


Bara att blanda i hop och köra i micron 4 min och röra, micron 4 min igen och röra. Sist tillsäter man mandeln. Till och med Annica och Marita skulle klara av detta ;))))))



Ut på en plåt och sen skär i önskade bitar.



Lite tända ljus är ett måste när man julstökar.


Gjorde även en till sort som skulle koka ca 1 tim. När den skulle hällas ut på en plåt gjorde jag något väldigt klantigt, tömde över mitt lillfinger. Satan vad ont det gjorde! Blev så förbannad att jag glömde bort kameran helt.
Den klantigheten har jag fått ärva av min mamma. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om hennes bravader, men jag avstår den här gången. Kan berätta en kul grej. Hon fastnade i godisautomaten på jobbet så hon fick blånagel och sedan ramlade den av =)

Sätter in en bild på Eddie med sin "Rymdgris" bredvid sig. Tänk att den håller än!



Ja då vill jag önska ALLA en trevlig tredje advent och själv jobbar jag hela helgen men har kväll i morgon så jag börjar inte förren 14.00. Därför kan jag unna mig ett eller två ;) glas rött.



Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Ja nog verkade det enkelt med det första godiset...MEN blir det inte väl hårt med porslinstomtarna i ???? Ja du sa ju att det var ingredienserna på bilden=)))))))))))))

MEN vad du är KLANTIG...var väl dumt att hälla på fingrarna=)))))

Ha en trevlig helg på jobbet=) En annan är ju ledig.....tralalalala....

2008-12-12 @ 20:15:21
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Ååå så sugen jag blev på ditt godis...söt liten kulting han hatr Eddie ;)

Utmanar dig nu...ta pojkarna med ut en sväng och rulla ;)

2008-12-12 @ 21:11:39
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0