Julgran

Då är granen inne och pyntad. Första året vi tagit från våran "skog". Låter som vi skulle vara skogsägare, men äger nog typ bara 3 st tallar, fniss.



Vi får väl se hur länge den får stå i år. Katterna har haft ner den ett år och trot eller ej så lyckades husse göra samma sak i fjol eller om det var för två år sedan.



I dag har jag åter igen gjort julgodis. Två olika sorter som jag aldrig provat tidigare. Alltid så spännande och roligt när man provar något nytt.



Första resultatet =)







De andra, i morgon blir det knäck och lite annat.

Ska passa på att tacka Goldies matte (Carina N) för all hjälp (stjälp) jag fått med bloggen =)))
Förstod att hon skulle hitta på något bus när jag gav henne koderna.
Men måste säga att jag är nog pigg för min ålder,109år ;)

De senaste dagarna har de töat och vi har inte alls lika mycket snö som tidigare, men i kväll så kom det stora julflingor. Vill att de stannar kvar några månader till, hatar när det är lervälling på gården.

Har märkt att Ozzys klor bara vill dela på sig, hört mig för lite och det verkar som de kan vara brist på någonting. Det är värre på vintern än på sommaren. Eftersom han inte lägger på sig vikt och muskler så tar han nog inte upp näringen som han ska. Har slarvat lite med magbalsam och måste säga att det märks direkt. Matte skärpning!

Avslutar med en bild på min första gran när jag bodde på stallgatan. Jag och Gurskan åkte ut sent en kväll och letade granar med en ficklampa. Vi tyckte den såg väldigt tät ut nertill......... Lyste nog aldrig på toppen av den, fniss!
Om ni visste hur många kommentarer jag fått om den.
Morsan och min moster Birgitta skratta så mycket första gången de såg den så del höll faktiskt på att pinka på sig, fniss!
Men en sak är säker, ingen annan gran har blivit så ihågkommen som denna! Det pratas om den fortfarande när det går mot jul. Så håll i er för här kommer den.



Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Hahaha.....ja det var nog den fulaste gran jag sett....alltså den där du och gurskan hittade=)

KLART att hon tagit efter husse....inte f-n är det då efter mej=))))))

Det där sista godiset såg ut som nåt hundarna hulkat upp=)))))))))))

Kom ihåg att rösta ikväll nu då;) Heja L-k=))))

Kram=)

2008-12-20 @ 18:52:20
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Kicki

Skrattar Jaaa.....den är ju... originell.

2008-12-20 @ 19:46:20
Postat av: Carina

Ja...smaken är ju delad som baken sägs det ju ;)

Men fördelen är väl att bli hågkommen :D

Du, de där 109 åren var inte alls meningen...de kom nog dit av någon Nisse i så fall.

Det kan du ändra lätt genom att klicka på profil när du ska göra ett nytt inlägg.

Håll katter och gubbe på avstsånd från granen i år ;D

2008-12-20 @ 20:19:24
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Hahaaahha! Det var en "stilig" gran ni hittat =) Själv struntar jag i att ta in gran eftersom jag är livrädd för alla kryp man brukar få med på köpet... Du är så himla flitig och bakar julgodis och sånt, ser verkligen smaskigt ut.



Hoppas ni får en riktig GOD JUL!!!! Kram

2008-12-21 @ 11:01:47
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Ha Ha Ha Ha... Vilken härlig gran!! Den har man viljat dansat runt... MMMMmmmm MERA GODIS, såg härligt ut,,,, Tänk att karlar kan ta så fel på en julgran och trappräcket!!!! Måste vara nån deffekt gen de där Fniss! Höres i Mören.

2008-12-21 @ 16:34:37
Postat av: Anonym

Den granen var det fulaste jag sett haha.. Hoppas man får smaka på ditt godis du kan väl ta med ett hörn på innebandyn...

2008-12-21 @ 20:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0