Fullt ös!

Ja då är det äntligen slut på den här dagen. Själv drar jag ett djupt andetag och längtar till sängen.

Hade en hel del inplanerat. Började med en rejäl sovmorgon, startade tvättmaskinen som inte låter frisk vid det här lagret speciellt inte vid centrifugering, sen åkte jag upp till "Byn" för att titta till Evelinas katter. ( Brukar vara det när hon är bortrest.) Passade på att handla lite. Hemma igen, drog i gång en tvätt igen och gjorde en deg för lussesbullar.

Medans den var på jäsning så passade jag på att äta och prata med Annica på telefon. Man vill ju vara lite effektiv ;)
Då hör jag tvättmaskinen sluta att låta så där illa som tidigare. Misstänker att nu är någonting fel. Går dit och vad får jag se, det kommer rök och luktar bränd metall. Har Annica på luren än och hon säger dra ur sladden, sladd fanns det men inte en sån man kunde dra ur. Avslutar samtalet och då ringer Marita, ringer upp henne senare. Hon måste tyckt jag yrade mest =))))
Hur som helst så skruvade jag ur säkringen och Ulf fick åka hem från jobbet och nu står tvättmaskinen utbränd på altanen.
Är glad för att jag har som vana att aldrig sätta på några maskiner och sedan lämna huset eller gå och lägga mig. Vem vet hur det hade slutat då?
Ja mitt i allt stök så hade jag ju degen som skulle kavlas ut och dessutom skulle jag på bandy. Tur att jag blev hämtad av Leffe och Mia ;)  
Men det gick vägen, lussebullar blev det, på bandy kom jag och Edsbyn vann med 5-3 mot Sandviken.



Mitt nya motto är, kör så det ryker! Eller åtminstånde tills det ryker ;)

Nä, god natt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hahaha.....det måttot passar VERKLIGEN in på dej=)))

Ja vilken tur att du inte tvättar när du inte är hemma!!! Huu så hemskt det kunde ha blivit!! Fina bullarna blev....såg faktiskt riktigt goda ut....är du säker på att du inte glömt nån ingrediens i virrvarret;)

2008-11-27 @ 07:42:57
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: kats

ha ha det var ett passande måtto...



men jag fick mej en tanke ställare... jag gör alltid så...drar på en maskin och drar... allt för att vara effektiv... men det vete sjutton om man vågar det nå mer..



Bullarna såg mkt goda ut...mums

2008-11-27 @ 08:26:21
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Hej! Oj, vilka superfina lussebullar!!! Jag älskar alla bullar, men det är ju nåt speciellt med lussebullar. Du kan tro att jag blev paff själv när man kommer hem och husse grejar för fullt med Atlas tassar, han har aldrig gjort det förut. Det blev jättefint och han var mycket mer noggrann är vad jag brukar vara... Dock har han också klippt lite på Atlas "hovskägg" och det var inte populärt, men han ska vara glad att det inte är utställningssäsong.

Ha det så bra!! Kram

2008-11-27 @ 16:14:49
Postat av: Lillan & Zelda

Jag gillade ditt motto!=)

Åh, vad avis jag blir på hembakade bullar! Ja, jag vet jag får skylla mig själv som inte bakar men det är bland det värsta jag vet!! Har inget intresse av att varken baka el. laga mat. Men jag har faktiskt överraskat Jörgen två dagar på raken med att laga middag åt han=) Men nu får det vara nog, han får ju inte bli bortskämd heller!=)

2008-11-27 @ 19:05:35
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Tjo, ja som du hörde på tele så åker mina maskiner också på fast jag inte är hemma.... Men det är slut på de nu!!FY va farligt. En par påsar av dom bullarna kan du lägga i mitt skåp på jobbet:)))

2008-11-28 @ 07:29:32
Postat av: Carina

Psst...jag har skåpet bredvd Lena ;)

Nu har jag stakar i fönstren och stjärnor lyser ikapp med mig själv här hemma...hoppas bara att jag inte slocknar i morgon ;/

Hoppas den nya tvättmaskinen står på plats nu.

2008-11-28 @ 21:22:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch tur du var hemma när det hände. Ha en mysig första advent med en ny tvättmaskin. Jag ska på 50 års kalas ikväll o parta. Vi ses på innebandyn på måndag.

2008-11-29 @ 10:28:39
Postat av: Marie o Urkho

Vilken tur i oturen du hade med tvättmaskinen. Men goda ser ju bullarna ut! Mums!



Vill önska en trevlig 1:a advent!



Kramar

2008-11-29 @ 21:00:40
URL: http://www.horby.nu/ahlman/
Postat av: Christel och Herman

Vilka härliga bullar, mums, det vattnades i munnen på mig då jag såg dom. Men vilken otur med tvättmaskinen. Och ingen sladd att dra ut, ha ha ha. Men det ordnade sig i alla fall. Nä man skall aldrig lämna några maskiner på när man skall lämna huset.

Våra hundar kliar sig mindre och mindre nu. Det är mest Herman och Melwin som fortfarande kliar sig då och då.

Hoppas Ni hade en bra advent.

Kram Christel.

2008-12-01 @ 11:43:36
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0