Klåda =(

I dag har jag ringt till veterinären. Ozzy har sån hemsk klåda.
Just nu är den som värst på ryggen och han tappar även päls där. I bland så undrar jag vart detta ska sluta. Jag skulle kunna göra vad som helst bara han fick vara fri från den hemska  klådan och den där eländiga spondylosen.
Har funderat om jag ska köpa ett täcke åt han nu när det blir vinter. Han har ingen underpäls och den päls han har är helt livlös =((((((((



Alla ser att det är en landseersvans va?? Nä skämt och sido han har ingen svans att skryta med =(
Det var från violkörteln det började, sen har det spridit sig på ryggen.
Jag fasar för att han ska tappa päls på hela kroppen.



Här ser man att hans päls är "död" och ingen underpäls.





Som ni ser så har det blivit som svart skorv. Hårstrårna sitter löst så det är bara att plocka och då följer det med en massa skorv.

Nog med elände. Tog bilder på Signe när hon hade en liten fest =)





Kolla in morrhåren =))))

I morgon ska jag ställa klockan fast jag jobbar kväll för då kommer Doris. Ska passa henne när Evelina jobbar.
Så Lena, i morgon kväll blir jag inte lätt att "tass" med ;)



Stor och liten =)
Eddie med "cigarren" i mun och Doris bredvid.  Även Ozzy vill vara med på ett hörn.

 Avslutar med en bild på Ozzy. Jag beundrar denna hund så. Trots denna klåda och allt han fått gå igenom så är han så underbar mot oss!!!!! Det skulle vara vi människor det ;)



Nä nu ska jag i väg och jaga en liten vit boll 1 timme. Vi hörs!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Fy fan rent ut sagt!!!! STACKARS Ozzy med denna klåda=((( måste vara ett helvete, hur kan han vara så glad ändå??? Vore det vi skulle vi väl bli tokiga!!!! Usch jag får en klump i magen när jag tänker på vad vissa i O kullen råkar/råkat ut för=( Spondylos, klåda, eksem, magproblem=( inte roligt=((

2008-11-03 @ 19:11:44
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Lider med dig Carina..och Ozzy stackarn :(

Håller nog med dig om den där Hundcoachen på TV :/

2008-11-03 @ 21:37:10
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Glömde ju kommentera dom andra bilderna....fick ett skrattanfall när jag såg Eddie....vadå för cigarr?=) han ser ju såå mallig ut bredvid "lilla" söta Doris=))) Å Signe då=) snacka om julafton en hel skål med grädde=))) ser ut som hon rapar på sista bilden=)))) ungefär som....raaaaap det här var smarrigt=))))

2008-11-03 @ 21:56:33
Postat av: Lillan & Zelda

Det gör ont i mig att läsa om stackars Ozzy...fy, vad han får utstå! Hoppas ni någon gång får bukt med detta elände.

Underbara bilder på Kalas-Signe=)

Zelda brukar åxå ha "cigarr" så som Eddie, det ser festligt ut=)

Kramisar!!

2008-11-04 @ 09:58:23
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Oh nej!!! Du ställa klockan.. Då vet jag precis vad jag har för kväll framför mej...ska lägga mej och vila lite middag,så jag orkar med dej.

Ozzy, Ozzy.. men va eländigt.. hur det än är så är djuren otroliga på att läka och ge läkning till andra...helt utan någon tanke på att få nått tillbaka. Hoppas hoppas klådan lungnar sej. Vissa små huskatter fick det bäst dom..grädde!! hörs i kväll.

2008-11-04 @ 12:26:17
Postat av: Bittan

Hej! Jag tycker också fruktansvärt synd om Ozzy. MEN.. detta kan ju drabba vilken hund som helst. Samtidigt tycker jag inte att man ska avla på hundar med hudproblem. Har man känslig hud så går det ofta i arv. Typ våteksem osv. Hur många uppfödare bryr sig om det?

2008-11-04 @ 15:04:13
URL: http://www.alfahonans.se
Postat av: Christel, Herman&Melwin

Stackars Ozzy, det är inte roligt att ha denna klåda. Jag själv har tre allergier som ger klåda och det är ett rent helvete rent ut sagt, trots att jag äter klådstillande tabletter. Skönt att Ozzy trots sina besvär fortfarande är en underbar och snäll hund mot Er.

Härliga bilder.

Kram

2008-11-04 @ 18:15:39
URL: http://www.petrini.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0