Tillbaka....

Ja då är vardagen här igen, inte för att jag har saknat den precis ;)
Började som sagt jobba i måndags och måste erkänna att det var härligt att få återse sina jobbarkompisar. Nästa vecka får jag träffa dom på dagverksamheten.

På eftemiddagen var det tänkt att jag, morsan och Ozzy skulle ta en promenad från henne till mig. (Edsbyn-Ovanåker, Böle) Vi kom till gamla skolan i Ämnebo ca 3-4 km så började Ozzy halta. Tyckte han var mest halt fram men även lite bak =(((((( Han har tvekat mycket och gnält när han ska gå i trappen hemma. Men det tror jag mest beror på hans rädsla för blanka golv. Vi har lackat om den i sommar, antagligen till hans stora skräck. Men i dag hörde jag han stå och gnälla vid brotrappen när han skulle gå in. När jag går dit så står han och trampar och på något vis ser det ut som det skulle låst sig. Men till sist får han fart och då lyckas han ta sig upp. Vet inte om det var en tillfällighet eller en förkänning men hoppas nu inte detta fortsätter då han har det kämpigt med klådan. Tycker ett problem i taget räcker.
Ja promenaden blev inte längre än så för han, vi ringde efter husse så han fick hämta han. Han hade Eddie med sig så då fick han följa med istället. Många funderar varför jag inte hade båda med. Har oftast det för då behöver man bara gå en gång ;) men tror det är bra att de får vara med en i taget också.

Nog om det, har många bilder som jag vill visa men det tar jag en annan dag. Men bjuder här på lite mera fynd från sommaren.

En dag på semestern åkte vi runt på loppis, tyvär så gör sig inte glasen sig så fina som de egentligen är. Alla saker på bilden blev det sammanlagt 75 kr för.

Nu blir det kudden och boken.
Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Nämen=) uppdaterat=))

Men det var ju inte kul att läsa om Ozzy då=(..ja du det är sååå svårt att veta vad/hur/om man kan göra nåt med dom...man kan ju inte bara låta dom ligga på soffan..det mår dom ju inte heller bra av, svårt med denna balansgång=(



Du har som vanligt gjort intressanta fynd på loppis=)

Kram!

2009-08-20 @ 10:04:39
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese & Atlas

Hej! Jag hatar när det är massor man vill handla precis innan lön, tur man har ett sparkonto att "låna" ifrån ;)

Jobbigt med Ozzy, hoppas det bara var tillfälligt :( Jag tror det är jättebra att man ger sina hundar lite "egentid" med matte/husse ibland när man har fler hundar. Fast oftast blir det väl att man går med båda, tar ju en faslig tid annars att gå dubbla prommisar.

Kram

2009-08-20 @ 11:23:06
URL: http://atlas.blogg.se/
Postat av: Sussi

Min verklighet börjar i morgon..

Fy så fort tiden går. Önskar det gick att stoppa den :-)



Kramisar

2009-08-24 @ 09:14:26
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Lillan & Zelda

Stackars Ozzy...

Ja, jag är övertygad om att det är bra att dela på dem ibland. Som med syskon du vet, skönt att få vara med föräldrarna alldeles själv och få hela uppmärksamheten=)

Fina saker! och billigt! Saker blir aldrig sååå fina på kort som i verkligheten.. jag provar att fota och så blir jag ofta jättebesviken för det ser inte alls lika fint ut:(

Det är kuuuul med loppisar=)

2009-08-26 @ 11:43:28
URL: http://zelda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0