Hallen

Vi gjorde om hallen i höstas och har inte visat bilder från den tidigare så här kommer det några.


Lägg märke till hålet i toalettdörren ;)


Här är skåpet från farmor, lite slitet men charmigt.






Så nu har ni fått sett hur det ser ut i min hall =)

Har bara för en stund sedan duschat Ozzy och fick en fundering på om det finns "låga" badkar eller nån form av platta som han kan stå på med en liten kant runt bara. Märker att han blir stel mellan varven och antar att det blir värre med åren och ska han fortsätta duscha så här är jag rädd för att vi lyfter illa hans rygg. Nån som vet?


Så här ser väggen ut efter föning trots att han duschar så ofta som han gör. Dessutom ser man skorvet som också försvinner då.



Ja så här illa ställt är det med hans päls =(
Ni ser att det är inte mycket att skryta med och den är alldeles livlös.
Tycker inte att det blivit sämre i helhet, bättre på vissa ställen men tyvär då så sämre på andra.


När det var dags för Ozzys dusch så hade han förstått vad som skulle bli av, han har lärt sig mina förberedningar =)
Han la sig nere i hallen och vägrade gå upp. Men behöver bara ta på han ett halsband så går han upp självmant och sen jag lagt en "korridor" med handdukar så går han raka spåret in i badrummet.
Mycket korv delas det ut men det tycker jag han förtjänar när man är utsatt som han.
När allt är klart så gör han som på bilden =)
Tror Ozzy kallar badrummet för korvrummet =)

Nu väntar duschen och sen en renbäddad säng, vad är bättre än det ;)

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Korvrummet...ja vad gör man inte för det...så duktig ha är Ozzy. Men går det inte använda en duschkabin när han ska bada, vi har bara det och jag sätter prppen för silen och badar raggsockan och sedan är det lätt att duscha på en gång.

Hallen blev riktigt mysig...ja så är man ju svag för gammla möbler, soffan och dín farmors skåp gjorde sig bra där.

På skidor...nja, men i morgon ska vi på äventyr ;)

2009-02-22 @ 23:19:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Therese & Atlas

Man får ju försöka muta dem så gott det går. Atlas får alltid nå gott när vi klippt klorna och även efter dusch, man vill ju belöna dem för att de är så duktiga och finner sig i det man grejar med dem.

Vad fint ni har det i hallen, det är så roligt att se hur andra inreder sina hem, det var jätte mysigt!!

Mvh Therese

2009-02-23 @ 07:15:50
Postat av: Annica

Kanonbra blev det i hallen=)

Jag har kommit på en KANON idé angående Ozzys badkar=) ring när du får tid

2009-02-23 @ 15:54:28
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Bittan

Så fint det blev. Jag gillar också gamla skåp, dom har sån charm.

Tråkigt med Ozzys päls tycker jag.

Ha det.

2009-02-24 @ 09:11:30
Postat av: Anonym

korvrum... fniss ja vi har alla våra sätt...fniss fniss...



har du hittat ngt badkar som du kan skära av kanten på?



ngn bonde borde väl ha ett gammla kar stående ngnstans...

tack för igår... alltid kul å träffas å fika oj nä jag menar träna... ;o)

2009-02-24 @ 16:36:20
Postat av: Lillan & Zelda

Åh, vad fint ni gjort i hallen!! Men så synd om Ozzy om det inte är på bättre med pälsen...

2009-02-27 @ 12:11:55
URL: http://hem.bredband.net/b581626

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0