Hjärta

Så här såg det ut i sängen i dag  kl 11:37, lägg märke till de två katter som också ligger där =)
När jag berättade för mina släktingar och vänner att vi skulle köpa hund så fick jag höra en liten skadeglädje att nu minnsan var det slut på mina sovmorgnar. Gissa så fel de fick, fniss!
När jag jobbar dag och måste ut med hundarna före så är Ozzy den som ligger och drar sig in i det sista så det alltid blir stressigt innan man åker.


Sjusovar Ozzy


Jag brukar kamma Ozzy & Eddies päls här och hårstråna har fastnat i syrenen sen har naturen skapat vackra konstverk.


Här ett hjärta från grabbarna =)





Har märkt de senaste dagarna att Ozzy är mer stel än vanligt. Han tar längre tid på sig att hoppa upp i sängen och soffan. Han står och laddar längre nu för att göra hoppen. Men han ser inte ut att ha ont utan är mest stel och särskilt innan han har kommit i gång. Inser att massage och stretching blir mer och mer viktigt för han. Även uppvärmning är bra. Finns två böcker som heter Hundmassage & stretching (låt tassarna vila) och Fysträning för hund som jag verkligen rekomenderar.


Det finns Humle & Dumle, Piff & Puff och Ozzy & Eddie =)


Nu tänkte jag ta mig an hallen uppe, har ärft ett bokskåp efter farmor som ska placeras där. Kommer bilder i morgon hur det blev.
Ha en skön lördag kväll, själv ska jag titta på melodifestivalen med lite öl och vin. Självklart även en "ostkrokspåse", jag överlever inte en helg utan den ;)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Humle och Dumle är något jag kommer ihåg...men det är väl du för ung till.

Sova har jag alltid fått gjort fast jag har haft hund...man sover så länge matte sover ;)

Sonen föll som en fura...men jag gjorde bort mig före...han vet vad jag brukar få för mail av dig annars så han fråga vad det var för tok, men jag lovade att det inte var någon sådant...men vad gör jag....öppnar det sista jag hade fått av dig, där var det också hundar...men de hade lite annat för sig...så nu är han väl fullärd :/ ;))

2009-02-21 @ 17:13:50
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Annica

Men vilka häftiga bilder....hjärtat var ju bara för härligt=))

Skönt att vi slog vissa på travet, skitsamma att det INTE blev några pengar=))))

Kram

2009-02-21 @ 19:16:49
URL: http://http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Therese & Atlas

Ja, vi har verkligen haft en vacker vinter, man har ju kommit till den åldern nu att man kan bli rörd av en gnistrande vintermorgon ;)

Idag vräker snön ner här, få se vart det ska sluta. Ska nog vara inne och inta ryggläge i soffan känns det som :)

Kram

2009-02-22 @ 11:48:55
Postat av: Anonym

Ni skulle borda ha en 3 säng istället för dubbelsäng

2009-02-22 @ 17:54:33
Postat av: Annica

Nu vill jag se hur det blev med bokskåpet=)

2009-02-22 @ 18:09:21
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Härlig hjärtformation i trädet=) Men tråkigt att läsa att Ozzy blir stelare...

2009-02-22 @ 20:35:06
URL: http://hem.bredband.net/b581626

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0