Förskyld =(

Nu är det ett tag sen det blev något skrivit här. Jobbade mycket vid nyår och när jag äntligen blev ledig två dagar så blev man förskyld. Hela dagen i går låg jag nere i soffan och snora, frös, nös, torka ögonen och sappade mellan alla kanaler och jag som tittar väldigt lite på tv kan konstatera att jag inte kan ha missat mycket.
Sjukskrev mig i dag och i morgon. Undrar hur det sett ut om jag inte tagit den där influensavaccinationen i höstas =))) har aldrig gjort det tidigare och när man blir bjuden av arbetsgivaren så klart man slår till ;))))))

Någonting tråkigt hände på nyårsafton när jag jobbade kväll. Ulf skulle gå en liten kvällspromenad med hundarna och klockan var strax efter kl 18.00
När de plötligt börjar smälla av raketer inte långt ifrån dom. Hundarna reagerar inte något speciellt. Han vänder och går hemåt igen. Då börjar det att blixtra och det blir ett sånt där ljust sken efter backen som det "smattrar" om.  Då blir hundarna livrädda och drar i princip Ulf hem. Väl hemma och de kommer upp på bron blir det kamp om vem som ska in först och Ozzy flyger till sist på Eddie som försvarar sig. Det slutar med att Ozzy blir biten i örat och blöder som tusan. Hela vårat kök är inblodat efter Ozzys alla ruskningar.  Har inte fått bort allt än. När jag kom hem så skrek han när jag ville titta på örat men det har gått bra och det läker fint.
Var orolig hur det skulle gå i fortsättningen efter detta, Ozzy har inte brytt sig tidigare för smällare och raketer. Eddie däremot har sökt stöd och vi har verkligen gjort allt för att han inte ska få det. På nyårsdagen så visade Ozzy ingenting, han låg med sin mjukis och snuttade på som vanligt, däremot Eddie gick runt, runt och tittade på oss med en sökande blick, men efter en stund så gick han och la sig på sin trygga plats. Gav även droppar som jag fått av Kats.

Tidigare i veckan gick vi en promenad på Kråkberget med killarna. Hade kameran med men det blev inte många bilder.



Eddie i djupsnö.



Ozzy som "Rocky", ser ut som han ska in i en boxningsring när han har täcket på =))))
Eddie i bakgrunden har lite tass problem.


Snö och åter snö. I det lilla röda huset bor vi.

Nu ska jag snora vidare till sängen.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Men oj vad snö ni har!! Vi har lite grann på backen bara, i torpet är det lite mer men antar att det försvinner nu för idag är det 3 plus=(

Krya på dej=)

Kram

2009-01-09 @ 08:22:58
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: kats

men vad trist att hundarna råkade bli rädda... verkar som de inte har lagt på sig allt för mycket... att de rök i hop är ju aldrig kul men de har säkert lagt det åt sidan nu... nu finns det bara i vårt minne... så släng bort det du också...



Krya på dig ordentligt

kram

2009-01-09 @ 16:37:00
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Nä, fy vad tråkigt att de blev skrämda... tänk att det ska vara sån skit vart man än vänder sig!!

Ja, vi får hoppas att det blev en engångsföreteelse och att rädslan inte ligger kvar.



HÄRLIGT mycket snö ni har! Här är det mesta borta, bara minusgraderna är kvar.

Kramisar!!

2009-01-10 @ 15:04:19
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Carina

Jisses... nu är hon sjuk, vet inte om vågar tala om för far din vad du skrev hos mig ;)

2009-01-10 @ 20:05:03
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0