Kråkberget

I dag tänkte jag ta med er på en promenad i Hälsingeskogarna, Kråkberget.
 Av alla platser jag varit på så är det här jag trivs bäst. Det bästa med den är att jag har den inpå knutarna.
Så följ med!


Här är det hundrace. När jag var liten brukade vi åka snowrace och pulka här. Vi kallar det för Tvärsvan.


Ner ner ner nedför backen ner......


Det här stället kallas för Klinga, om jag inte minns fel. Mycket konstiga namn finns det.


Den här stigen brukar vi gå i bland, men i dag så skulle det bli lite för jobbigt.


Så vi går den här i stället. Det var förresten här Annica och jag såg björnspåren.
Det ligger borester efter den här vägen/stigen och skogen känns nästan levande, speciellt på sommaren. Man känner på något vis att det funnits liv här och lite iaktagen. Vet att det låter knasigt men det är bara så, fniss.
Men nu är det mesta överväxt.

Promenaden bjuder på riktiga konstverk. Så himla vackert!


Eddie som gärna poserar framför kameran. Försökte även få Ozzy dit men tror att han känner av sin stelhet i djupsnö.


Grenar hänger ner över oss, är som tunnlar att gå igenom. Så bucka er så ni inte får snö innanför tröjan.


Ännu mer konstverk stöter vi på. Allt känns trolskt.


Efter att plumsat på stigen så känns det skönt att få komma upp på den här plogade vägen som grannen brukar träna sina hästar på.


På vänstra sidan av stigen är grustaget.


De sägs att bergen är blå i hälsingland, men i dag är de kanske mer vit =)


Tror vi har hittat vägen till himlen, eller vägen till mitt paradis.


Nu skulle man tro att vi lever som på 18-talet, men det här har jag aldrig mött tidigare på promenader. Såg så himla mysigt ut.


Ozzy tillbaka på ruta ett.


Eddie passar på att äta lite snö.
Det här var vad jag bjöd på i dag, nästa gång är ni välkommen och följa med live =)

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad härligt det var att för en kort stund få följa med på er mysiga promenad genom bilderna! Så himla mkt. snö ni fått och så vackert!

Här har vi åxå fått mycket men det töar bort vartefter det kommer:( Jorå, vi HAR snö kvar men inte alls lika mycket som er...

Ha det så gott!!

2009-01-27 @ 17:59:05
Postat av: Lillan & Zelda

Hmmm, mitt namn blev inte med liksom, det var jag som skrev inlägget utan namn=)

2009-01-27 @ 18:01:09
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Annica

Oj vilka härliga bilder!! Jättefint med så mycket snö....inte undra på om du känner dej iaktagen på sommarn....DET är väl BJÖRNEN som står och tittar på dej fattar du väl!!!! Brrrr....nu fick jag kalla kårar=)

Kram=)

2009-01-27 @ 18:45:43
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: och Shira

Vad mysigt det verka vara där på promenaden =)

2009-01-27 @ 20:06:20
URL: http://shira.zoomin.se
Postat av: Carina

Tyckte att mitt inlägg om Dv var långt...men det här var nog längre :)

Är allt lite avis på era busturer i skogen, min raggsocka tycker att det är på tok för snöigt och farilgt i skogen nu. Så du hittade nyckeln igår...var undrar jag allt ;)

Synes :))

2009-01-27 @ 22:53:13
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Landaria´s Kennel

Wow vilken härligt vinterbilderna.. Vill va där=)

Här är det inte lika vinter som ni har.Fast vi har snö men lite..Eller bara jag inte va i skogen sen dec pga har inga hundar hemma.De kommer hem snart-längtar.. Jaa stämmer fleecejacka va från bamsebollar, fick det födelsedag=)kram

2009-01-27 @ 23:20:17
URL: http://www.landarias.se
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Tyckte nästan jag såg tomten kika fram mellan granarna..:)) Nä han har nog tagit "Siesta" efter allt julbestyr. Jättefina bilder!! Jag vill se dej på dom nya skidorna där nästa gång. jag fixar "after ski" på nån stubbe!!

2009-01-28 @ 08:25:03
Postat av: Anonym

Mysigt, ser lite annorlunda mot höstpromenaden vi gjorde. Tur du inte är mörkrädd som bor så nära storskogen.

2009-01-28 @ 21:25:02
Postat av: Lillan & Zelda

Hallo. Kolla in min blogg. Du är utmanad=)

2009-01-29 @ 10:53:01
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Christel och Herman

Men gud vilka HÄRLIGA vinter bilder, Ni har ju massor med snö. Vi har knappt sett snö alls hos oss, varken före eller efter jul. Har det kommit lite så har det smält bort innan kvällen. Tråkigt, Men frost och kallt är det för det mesta och det är skönt, för då slipper man skitiga hundar efter promenaden.



Kram Christel

2009-01-29 @ 14:24:09
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Anna

Hej

Härliga bilder du tagit.

Älskar bloggar med mycke bilder =)

Fast jag tillhör inte en av dom som just nu är impad på snö. Nej nu vill jag börja träna spår..

De är nästan så man längtar efter surret från myggorna och den stek varma solen. Jag skrev nästan =)

Hoppas att våren kommet till oss snart.

Trevlig helg.

Kjam Anna

2009-01-29 @ 18:34:31
URL: http://roosarnashemsida.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0