Ozzy

En vecka sen sist jag skrev här, har prioterat min blogg för dåligt helt enkelt.
Jobbat hela helgen och efter kvällens pass blev det en dusch för Ozzy.
Tidigare har vi i princip mutat in han i badrummet.  I dag går han in, hoppar i karet och sätter sig. Då blir man rörd som matte.

Den här bilden är från i kväll.


Datum 081113, första badet med lershampo


Svansen i dag, den som svarat bäst på behandlingen.


Datum 081113


Här i nacken är det största problemet nu. När jag fönade så ville han hjälpa till med att klia sig. Det har han inte gjort tidigare.
Han är så himla go, glad och vill verkligen alla väl. Så orättvisst att han ska gå igenom detta. Att han ska behöva drabbas av två sjukdommar som inte går att bota, bara lindra.

Många tårar har jag haft men det lovar jag dig Ozzy att så länge jag kan lindra och göra det så bra som möjligt och med resultat sviker jag dig aldrig / Matte


Känns inte bra att avsluta negativt så vill dela med mig av vintern som kom tillbaka.








I dag när jag skulle åka till jobbet var jag nära att göra som Eddie här när jag såg all snö på bilen =)



Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag fick tårar i ögonen IGEN när jag ser hur Ozzy ser ut=( men visst syns det skillnad på svansen! Men fy vad jag lider med han, tacka fan för att han vill hjälpa till och klia!

MEN jösses vad snö ni har!!! Jag tycker vi fått mycket men det var ju inget mot er=) men det ser mysigt ut...vi har som vanligt plusgrader, synd...

Ha det bra och ge Ozzy en extra kram

2009-01-26 @ 07:08:33
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: kats

ja med... mina tårar trillade också... förstår att man som matte gör allt man kan..



Härliga vinter bilder... lite jobbigt att plumsa i bara när man är sjuk och ska ut med hundarna... tunga ben...hm

2009-01-26 @ 08:20:52
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Det går inte att se bilderna och läsa din fina text utan att tårarna bränner...jag hoppas så att er kamp mot sjukdomarna ska ge resultat.

2009-01-26 @ 11:28:36
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

tjo. jag vet att du gör allt som står i din makt för att hjälpa ozzy....och det tror jag han känner också. som så många gånger man hört "det kunnde vara värre".. men de har det kunnat vara också. Kämpa på med baden! hörs på jobbet. okey då: Kram!!

2009-01-26 @ 13:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0