Julplundring

Ja då var julen ute för den här gången. Varenda gång så svär jag av förbannelse varför jag plockar fram som jag gör. Det tar nästan två dagar att bli färdig.
Känns skönt när allt blir klart och det blir slut på alla storhelger, man får vara sig själv på något vis.
Som alltid när jag ska göra något så lyckas jag med det ovanliga, hur många har skurit sig på en gardin stång????!!!!! Gissar att det är jag och ingen mer...........
När jag plockat och grejat så gjorde jag en rolig upptäckt, mitt hem är anpassat efter mina djur och det är många gånger omedvetet. I köksfönstret hade jag inte ställt något i hörnet där katterna brukar ligga och spana, inga saker som jag absolut inte vill se i tusen bitar i en svansnivå som Ozzy och Eddie kan göra sig skyldig till osv.... Man undrar vem som bor hos vem ;)

Efter att tittat på körslaget och en fullmåne som lyste upp kvällen begav vi oss till Viksjön där det pimplades lake. Ozzy med täcke på och Eddie med klövjeväska och lite "helginnehåll".



Tidigare på dan så hade vi besök av Morsan och Bengt, Eddie kände sig mer eller mindre tillklämd =)


I morgon blir det ett besök hos min farmor som bor på ett gruppboende i Edsbyn, har även en jul att städa ut där. Men betydligt mycket mindre saker ;)

Avslutar med bilder från när det var ca 25 grader kallt här, ser även att klocka är två på natten. Blir nog till att sova länge i morgon igen =)))




Otroligt hur grenar och träd är vinterklädd.




Ser ni tassarna genom "spjälorna"


Den "farliga" vakthunden =)))))))


Vill visa hur Ozzys päls ser ut nu, den är inte särskilt tät, men bra mycket finare nu än för någon månad sen.


Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hahaha...skurit dej på en gardinstång!!!! Och du talade om för mej att jag var klantig när jag skar mej på kniven=) ja undrar vad jag ska säga om dej? Finner inga ord;)

Fina bilder du tagit...Eddie ser så oskyldig ut där han sitter inklämd=) Men stackars Ozzy har fortfarande ingen päls på svansen, ser så kallt ut!

Kram

2009-01-11 @ 15:54:28
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Ha, ha..nä man ska inte skratta åt andras olycka..men ändå! gardinstången!? hur lyckades du??=)

Skönt att pälsen går åt rätt håll! Är klådan borta?

Kramisar!!

2009-01-11 @ 20:56:42
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Bittan

Jag älskar dina fina vinterbilder!! Så vackert. Här är det grått, blött och lerigt och hundarna har gått i strejk. Dom vägrar att gå ut. Jag också!

2009-01-12 @ 14:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0