Torön



Hit brukar vi personal från dagverksamheten åka varje sommar, i går var det dags igen.

På menyn stod det grill och räkbufé. Även allsång ingick.






Här är det "Team Vivian"  som sjunger Leende guldbruna ögon ;)



Som alltid när det är något roligt så springer klockan och det blev dags att bege sig hemåt.


En toppen kväll hade vi och kan verkligen rekommendera att ni besöker Torön.

Det var några dagar sen jag skrev här så det finns lite av varje att dela med sig.
Lördagen firade vi Edsbyns IF som fyllde 100 år, massor av folk och mycket skoj.



Här är det Nina Söderkvist som sjunger och upp på scenen kommer städerskorna Agneta och Johanna från småstadsliv. Då får man sig ett gott skratt. De är helt enkelt bara bäst just nu ;)


Gjorde ett varsitt spår åt Eddie och Ozzy på lördagen. För Eddie var det hans första.

Kul att han hade draget ut.


Mallig och stolt när han fann klövern, men lite läskigt.


Sen var det dags för Ozzy. Var nyfiken på hur han skulle göra eftersom det gått riktigt åt skogen de senaste två gångerna.
Men det var den Ozzy som jag är van att gå spår med som gick den här lördagen. Till och med "fotografen" han inte med ;) 

Hänger ni inte med?


Trots att han visade enorm stolthet och glädje vid klövern så visade hans matte ännu mer ;)
Han har varit så duktig och visat glädje när vi gått blodspår och sen tappat allt om inte backat till där han inte ens var när han började. Något har varit fel och det första jag tänker på hur är det med ryggen? 4 cm mindre i omkrets runt benet? Klådan? Så gissa om det kändes skönt att få se Ozzy i sitt "gamla" jag. Man blir lite lugnare som matte då ;) Tror värmen gjorde klådan värre, nu är det svalare. Sen har nog cartrophensprutan som han fick för ca 3 veckor sedan gett verkan.
Måndags var det avslutning på kursen och spåret gick lika bra som i lördags =)
Man blir lite "miljöskadad" när man har en hund som blir sjuk av och till. Varje liten förändring gör en orolig och förstår om många tycker man överdriver och agerar som en curlingmatte. Men efter den här gången så inser jag hur uppmärksam man blir efter alla turer och att lita på det man känner. Den dagen han inte får vara "hund" hoppas jag mitt förstånd finns där och inser det rätta. Just nu så är marginalerna på våran sida och jag hoppas vi har många fina år tillsammans.

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

hahaha..trodde att vi skulle få höra dej sjunga allsång=))), ni ser ut att ha haft det trevligt på både 100 årsfest och på Torön=)

Skönt att Ozzy verkar vara sitt rätta jag igen!! Det är inte konstigt att man reagerar på minsta förändring..tror man får en "annan" blick för det när det varit och är så mycket krångel till o från med vovvsen! Sen om andra tycker att man överreagerar så får man väl bjuda på det då, har man hundarna som familje medlemmar så bryr man sej om dom!

Ha en bra dag ..här regnar det...suck...

Kram från en tandlös=)

2009-06-11 @ 05:01:40
URL: http://leonland.bloggagratis.se/
Postat av: Carina

Väntade på ditt inlägg i går kväll....men efter 24.00 så är det natta för mig ;)

Vi har en härlig tradition på Dv. .....men tänk om vi varit kvar längre, har då kunnat blivit omdömeslös och gått upp på scenen :))

Ozzy pojken.....jag blir så rörd av ditt inlägg.

Kram.

2009-06-11 @ 07:28:34
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: kats

så kul med spårarbete... himla himla kul tycker jag !

Härlig kväll ni verkar ha haft... både genom jobb och i arenan !

jo mamman var rejält stolt :o)



Ses, kramar om

2009-06-11 @ 15:21:15
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Jag tycker du kan få curla dina voffs, vem annars gör det? Som ett vanligt barn kan lära sig att göra och säga saker själv kan aldrig våra hundar göra. Någon måste göra det åt dem och du är en världsbäst matte som är lyhörd för dina älsklingar!

Oj, så mkt. kul ni gör med och för era pensionärer!

Kram!!

2009-06-11 @ 16:44:49
URL: http://hem.bredband.net/b581626
Postat av: Therese & Atlas

Vad roligt att Ozzy hittat tillbaka till spårningen. De har ju sina upp och ner gångar precis som vi och mår de inte riktigt bra så påverkar det ju såklart.

Förstår att du blev stolt, man tycker ju att de är så himla duktiga.

Kram och trevlig helg!!

2009-06-13 @ 07:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0