Eddie

Vet att en del tycker man är en "curlingmatte" men inte konstigt efter allt som varit och är. Har märkt att Eddie haft det svårare med att lägga sig och framför allt när han ska resa sig upp. Hade han med på valpkursen sist och det var inte den vanliga Eddie som gick i tunnlarna. Onsdagkväll var han halt på höger fram så de var bara att ringa veterinären. Fick komma dit i går förmiddag. När hon böjde och jämförde frambena så var det en tydlig skillnad. När det var dags för bakbena så skrek han till. Genom att han har spondylos så måste han kompensera de och tyvär så blir de på bekostnad av andra ställen på kroppen. Tycker jag masserar och stretchar noga, men det räcker tydligen inte. Nu har Eddie haft tur ändå som inte behövt ätit några mediciner men jag hade hoppas han skulle slippa dom ett tag till.
Han är insatt på Norocarp i 2 veckor och sen får vi göra en utvädering. Snälla låt han bli bra!
Ozzy har fått ett nytt liv =) Han är som en unghund. Dom som träffar han säger samma sak och om ni visste vad jag gläds med han.


Min goa Eddie the beast!

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Lillan & Zelda

Mycket tråkigt att läsa om Eddie, kan det inte få vara lugnt nu när Ozzy mår bra? Hoppas sååå att det snart är bättre.

Kram!

2009-10-17 @ 17:30:32
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Annica

Ja tänk såå trist med Eddie!!! Själv är jag överlycklig att Älsa sluppit medicin i 1,5 mån...men jag törs knappt säga det...varenda gång hon reser eller lägger sej är jag livrädd att hon ska pipa till=( tänk att man har hundar som kan kallas pensionärer vid 4 årsålder!!!

Härlig bild på "beasten"=)

Kram;)

2009-10-17 @ 18:02:09
Postat av: Sussi

Den tiden när mediciner är det enda som hjälper är inte kul..

Håller allt jag har på att Eddie ska få bli bra inom dom två veckorna! Jag kan verkligen förstå din oro eftersom Doris också har haltat ett tag men hon är som tack var mycket bättre nu..



Ha en supermysig kväll

kramisar

2009-10-17 @ 18:05:21
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Therese & Atlas

Hej! Äntligen finns tid till att läsa era bloggar igen, tyvärr så var detta ingen rolig läsning :( Usch, man blir så ledsen att få reda på att det finns hundar som har ont. Kan ju vara pga Atlas spondylos som han har fel på andra ställen också. Hoppas verkligen att Eddie blir bra och att han slipper mediciner i fortsättningen. Stor kram

2009-10-18 @ 19:06:28
URL: http://atlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0