Ännu en vecka som har gått...

Fattar inte vart tiden tar vägen, veckorna bara rullar förbi.
Inte för att vara tjatig men jag tänker börja skriva om Ozzy som var till veterinären i torsdags och som jag berättade i förra inlägget så ÄLSKAR han att få komma dit. Den här gången drog han mig bokstavligen hela vägen från parkeringen och in. Trots de så ler jag åt hans hans glädje att åka dit så jag tar det med ett skratt ;)
Hans hud har nu gått från skorv till att vara rosa/röd och det är för duschningen, jag använder en mjuk "gummiborstsvamp" som jag gnussar in schampot med. Sen humilacspray och faktiskt så är det en stor förbättring, men han har klåda runt ansiktet och öronen så jag bad veterinären titta på det för han har haft mycket besvär med öronen tidigare och då har det varit mycket "klägg" och vet att en av gångerna fick han sövas ner för att få bort det. Den här gången var det tvärt om kan man säga, hans öron var för torr. Med stor sannolikhet är det Sebakös Adeniten som även letat sig dit =( Men nu får han canauraldroppar i 14 dagar morgon/kväll så jag hoppas klådan försvinner. Frågade också om klorna som blivit ett besvär när de ska klippas. Det syns på han att det gör ont då och de delar sig lätt särskilt efter promenader och i bland ända ner till pulpan. De är även mjukare än tidigare. Fick veta att av en del hudsjukdomar så kan det bli så och sen med tanke på hans värk i leder så är det ju inte konstigt om det gör ont.



Gårdagen var vi bjuden på kräftor, gott!

Den här dagen har jag lyssnat på Ann Lessner som hade en föreläsning om "Den skadefria hunden" handlade om friskvård och hållbarhet för våra hundar. En givande och intressant dag och vad viktigt det är att tänka på helheten och att varje individ behöver sin egen anpassade träning beroende vad den ska göra och om den har tex skador. När man sitter och lyssnar så tänker man på vad sina egna hundar behöver för träning/förebyggande och hur vi ska lägga upp den och det känns som jag har fått lite kläm på det iallafall ;)

Kan nog säga att den här veckan har jag haft chocktema med tanke på uppdateringen som varit här på bloggen och nu avslutas den med en till chock, jag tänker gå och lägga mig fast klockan visar 22:12!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Annica

hahaha inte la du dej 22:12!!!!

Och så ska jag tala om för dej en gång för alla..det finns INTE såååååååå gamla lamm;)

Ja jag kan tro att det var intressant att få lyssna på Ann Essner, du får berätta nån dag..ja om du nu kommer ihåg vad hon sa=)

Och hoppas dropparna hjälper Ozzy så det slipper klia så förbannat på han stackarn!

Och kräftor är INTE gott=)

Nu ska jag till jobbet,

Ha en bra dag/ Kram

2010-02-01 @ 06:00:30
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: Christel och Herman

Skall det aldrig ta slut? Hoppas nu verkligen att dropparna hjälper, han har nog besvär som det är.



Kram Christel.

2010-02-02 @ 21:25:04
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Lillan & Zelda

Men åååh, stackars Ozzy! Hoppas dropparna hjälper till mindre klåda.

Jag har börjat klippa Zeldas klor 1 gång/vecka för att hon ska slippa smärta. Ja, du vet ju att även hon ömmar vid kloklippning och när jag klipper en gång i veckan behöver jag inte klippa så mycket och det funkar bättre:)

Det är kul när du uppdaterar så mycket=)

2010-02-03 @ 09:53:40
URL: http://zelda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0