Chockad ;)

Antar att ni är det för nu är jag här igen =)
Känner mig bättre i balans eller vad man ska kalla det för när jag har satt mig ner och funderat över Ozzy. Jag vill att han ska ha ett så bra hundliv som möjligt och hur länge är det? När vet man det? Gör man rätt? Ja frågorna är många och definitivt inte lätta att svara på! Han är finare i huden men långt ifrån bra och därför har jag bokat tid hos veterinären på torsdag. Satt och kollade på bilder som var ca 1 år gamla och pälsen är finare nu än då, men däremot så är huden lite sämre. Just nu har han energi och ute är det fart på han, men vet att det kan vända på ett ögonblick. Jag har lärt mig en sak,  ta en dag i taget och jag tror Ozzy tänker så att han lever i nuet.

Härom natten så drömde jag om vargyl, vaknar en stund senare att Ozzy ylar högt i sömnen=)
En sak är säkert han känner när jag är ledsen fast jag inte försöker visa det, han brukar komma till mig och stoppa huvudet så där"puffande" under min arm som att matte jag vet vad du tänker men oroa dig inte allt löser sig och så vänder han baken till mig och sneglar försiktigt på mig. Säkert en massa inbillning men på något vis så kan jag tycka mig känna likadant till han, ja fast jag vänder inte baken åt han förståss ;)




Finns vissa i den här flocken som kallar sig för jägare. Här är Sessan på jakt efter småfåglar, om ni tittar noga så ser ni Sotis under granen =)

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Annica

harkel ja jag harklar mej för jag satte kaffet bokstavligen i halsen när du uppdaterat IGEN;)



Ja man hoppas verkligen att man gör rätt i dessa "hund"frågor...ofta finns ju inga bra svar:/

Kram!! Och ge Ozzy en stor puss på nosen från mej!

2010-01-27 @ 04:54:12
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Postat av: kats

Men sicken jättehärlig tårta du gjort åt honom... såg mkt smaskig ut... i hundars ögon alltså....



Så sorgligt att läsa om Ozzy... lider... och det är så jobbigt att fundera och fatta beslut... lider verkligen med dig.



kram

2010-01-27 @ 08:23:43
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Sussi

Usch så jobbigt du har det! Hoppas Ozzy får vara pigg ett bra tag till..

Jag lider så med dig och kan helt förstå. Doris börjar bli till åren hon med (9 år nu) och man märker att hennes leder börjar ta stryk nu med och orken är inte alls som förr.



Kramisar

2010-01-27 @ 13:19:54
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0